ZAGREB, 9. veljače (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u siječnju nešto bolja u odnosu na mjesec ranije, tj. iznosila je 429,1620 bodova. Takva je ocjena, međutim, i dalje loša te označava
privremeno kritičnu situaciju u većini poslovnih subjekata u Hrvatskoj, objavila je u svom mjesečnom poslovnom izvješću zagrebačka tvrtka Intercredit, koja se bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
ZAGREB, 9. veljače (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti
ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u siječnju nešto bolja u odnosu
na mjesec ranije, tj. iznosila je 429,1620 bodova. Takva je ocjena,
međutim, i dalje loša te označava privremeno kritičnu situaciju u
većini poslovnih subjekata u Hrvatskoj, objavila je u svom
mjesečnom poslovnom izvješću zagrebačka tvrtka Intercredit, koja
se bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i
inozemstvu.#L#
Naslućuje se ipak da bi do nekih poboljšanja i pozitivnih
tendencija moglo doći, što je dijelom rezultat i promjena koje su se
dogodile na političkom planu u zemlji, ocjena je Intercredita.
Niti jedna kategorija tvrtki i dalje nije dobila zadovoljavajuću
ocjenu (300 bodova i manje), a dijeleći tvrtke prema djelatnostima
najbolje su u siječnju, prema Intercreditu, ocijenjene trgovačke
tvrtke s 428,5714 bodova, slijede ih proizvodna poduzeća s ocjenom
od 429,4505 bodova, dok su tvrtke uslužnih djelatnosti ocijenjene
najslabije - s 430,0000 bodova.
Prema veličini, najbolju su ocjenu u siječnju dobila srednja
poduzeća - 415,7143 boda, nakon njih slijede velike tvrtke s
422,6471 bod, dok su najlošiju ocjenu dobile male tvrtke - 436,7961
bod.
Najviše je naručitelja za Intercreditove bonitete u siječnju
zabilježeno iz Njemačke - 31,3 posto, slijede ih francuski klijenti
na koje otpada 27,4 posto, dok su treći po broju traženih boniteta
bile austrijske tvrtke - 21,7 posto.
Intercredit je tijekom siječnja na naplati potraživanja radio
uobičajenim kapacitetom, što je za početak godine premašilo i
njihova najoptimističnija očekivanja, napominju iz te tvrtke.
Ipak, s obzirom na izuzetno tešku situaciju što se tiče
nenaplaćenih potraživanja, te dugovanja većine hrvatskih
poslovnih subjekata, to se moglo i očekivati, ističu iz
Intercredita.
Promatrano prema ukupnom broju zaprimljenih slučajeva,
Intercredit najviše predmeta vodi protiv tvrtki trgovačke
djelatnosti - 53,47 posto, zatim ih slijede proizvodne tvrtke
protiv kojih se vodi 30,94 posto predmeta, dok su najsolidnija u
plaćanju uslužna poduzeća na koje otpadaju ostali slučajevi.
(Hina) ggr ds