US-optužbe-Ljudska prava US IHT 3.2. KOMUN.NESLOBODE I ZLOČINI SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE3. II. 2000. Unatoč užasima, komunizam je dobio potporu na Zapadu"Po svim mjerilima, komunizam je seizmička prisutnost u
događajima dvadesetog stoljeća, okretao svijet naopačke, nasilno ga potresajući i stvarajući nemjerljivu količinu patnja. Istrebljenjem sto milijuna ljudi, nametnuo je nevjerojatno teška pitanja o ljudskoj prirodi i posebno o svojstvu ubijanja uglavnom u ime utopije".Kao urednik izdanja nekoliko velikih povjesničara komunizma (Hoovera, Conquesta, Brzezinskog, Pipesa, Hollandera)iznenađen sam količinom terora kojim je komunizam pohodio one koji su tražili da ih oslobodi.Robert Conquest, kroničar Staljinova terora piše kako je glad u Ukrajini u to doba uzela 6-7 milijuna ljudskih života. Strahuje se što bi sve moglo izići na površinu ako se otvore dosjei komunističke Kine, Kube i Sjeverne Koreje. "Komunizam je nedostižan kao izvor namjernog mučenja i ubijanja. Optužnica nije gotova. Kao totalitaran sustav, komunizam je polagao pravo na tijelo, um i dušu. Filozof religije Mihael Novak podsjeća nas kako je
SJEDINJENE DRŽAVE
THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE
3. II. 2000.
Unatoč užasima, komunizam je dobio potporu na Zapadu
"Po svim mjerilima, komunizam je seizmička prisutnost u događajima
dvadesetog stoljeća, okretao svijet naopačke, nasilno ga
potresajući i stvarajući nemjerljivu količinu patnja.
Istrebljenjem sto milijuna ljudi, nametnuo je nevjerojatno teška
pitanja o ljudskoj prirodi i posebno o svojstvu ubijanja uglavnom u
ime utopije".
Kao urednik izdanja nekoliko velikih povjesničara komunizma
(Hoovera, Conquesta, Brzezinskog, Pipesa, Hollandera)iznenađen
sam količinom terora kojim je komunizam pohodio one koji su tražili
da ih oslobodi.
Robert Conquest, kroničar Staljinova terora piše kako je glad u
Ukrajini u to doba uzela 6-7 milijuna ljudskih života. Strahuje se
što bi sve moglo izići na površinu ako se otvore dosjei komunističke
Kine, Kube i Sjeverne Koreje. "Komunizam je nedostižan kao izvor
namjernog mučenja i ubijanja. Optužnica nije gotova. Kao
totalitaran sustav, komunizam je polagao pravo na tijelo, um i
dušu. Filozof religije Mihael Novak podsjeća nas kako je
komunistička teorija držala ljude strogo materijalnim bićima. Kad
su jedanput svedeni na puku materiju, ugnjetavanje i pokolj koji su
uslijedili bili su logični, i u perverznom smislu pohvalni.(...)
Komunizam je također bio kolosalna gospodarska zabluda. To
potvrđuje jedan statistički podatak. G. 1987. je Singapur, država
od samo dva milijuna stanovnika, izvezao 20% više strojeva na Zapad
nego cijela Istočna Europa. Nije čudno što je 1.5 milijuna istočnih
Nijemaca zatražilo vize 1989., i čak 5 milijuna, od ukupno 16.5
milijuna građana izjavilo je kako bi željeli napustiti zemlju ako
to bude moguće."
Ne postoji nigdje veći kontrast između slobodnog tržišta i državnog
gospodarstva...
Ogorčenje jednog istočnoeuropskog dužnosnika pojavom
informatičke revolucije može se kratko sažeti rječima
"televizijske antene su neprijatelji naroda".
No, ipak je komunizam uživao potporu mnogih osoba iz kulturnog
života koji su se inače zalagali za potpunu slobodu govora i
savjesti.
Sinclair ocjenjuje kako je komunizam uzeo milijune života,
ističući kako nikada nije bilo "velikih društvenih promjena bez
ubijanja".
Neki ugledni novinari nisu bili kadri pisati o užasima koji su se
događali pred njihovim očima. Drugi, poput primjerice pisca
Grahama Greena, odlazili su u drugu krajnost govoreći "ako trebam
birati između života u Sjedinjenim Državama i Sovjetskom Savezu,
sigurno bih odabrao Sovjetski Savez. (...)
"Ali, koliko je lekcija jasna ona je toliko i bolna: Mnogi od
zapadnih najboljih i najpametnijih ljudi,koji su uživali
nevjerovatnu razinu političke, intelektualne i materijalne
slobode, podupirali su ili u najmanju ruku opravdavali
najbrutalniji instrument ugnjetavanja. Moramo biti mudriji u 21.
stoljeću."
Ako ne možemo razlučiti dobro od lošega u boju između komunizma i
antikomunizma, možda u najvećem moralnom boju stoljeća, teško da
ćemo ikad moći naći pametna rješenja za druge probleme, piše Lee
Edwards,predavač politologije na Katoličkom Sveučilištu u
Americi.