FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US IHT 3.2. KOMUN.NESLOBODE I ZLOČINI

US-optužbe-Ljudska prava US IHT 3.2. KOMUN.NESLOBODE I ZLOČINI SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE3. II. 2000. Unatoč užasima, komunizam je dobio potporu na Zapadu"Po svim mjerilima, komunizam je seizmička prisutnost u događajima dvadesetog stoljeća, okretao svijet naopačke, nasilno ga potresajući i stvarajući nemjerljivu količinu patnja. Istrebljenjem sto milijuna ljudi, nametnuo je nevjerojatno teška pitanja o ljudskoj prirodi i posebno o svojstvu ubijanja uglavnom u ime utopije".Kao urednik izdanja nekoliko velikih povjesničara komunizma (Hoovera, Conquesta, Brzezinskog, Pipesa, Hollandera)iznenađen sam količinom terora kojim je komunizam pohodio one koji su tražili da ih oslobodi.Robert Conquest, kroničar Staljinova terora piše kako je glad u Ukrajini u to doba uzela 6-7 milijuna ljudskih života. Strahuje se što bi sve moglo izići na površinu ako se otvore dosjei komunističke Kine, Kube i Sjeverne Koreje. "Komunizam je nedostižan kao izvor namjernog mučenja i ubijanja. Optužnica nije gotova. Kao totalitaran sustav, komunizam je polagao pravo na tijelo, um i dušu. Filozof religije Mihael Novak podsjeća nas kako je
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 3. II. 2000. Unatoč užasima, komunizam je dobio potporu na Zapadu "Po svim mjerilima, komunizam je seizmička prisutnost u događajima dvadesetog stoljeća, okretao svijet naopačke, nasilno ga potresajući i stvarajući nemjerljivu količinu patnja. Istrebljenjem sto milijuna ljudi, nametnuo je nevjerojatno teška pitanja o ljudskoj prirodi i posebno o svojstvu ubijanja uglavnom u ime utopije". Kao urednik izdanja nekoliko velikih povjesničara komunizma (Hoovera, Conquesta, Brzezinskog, Pipesa, Hollandera)iznenađen sam količinom terora kojim je komunizam pohodio one koji su tražili da ih oslobodi. Robert Conquest, kroničar Staljinova terora piše kako je glad u Ukrajini u to doba uzela 6-7 milijuna ljudskih života. Strahuje se što bi sve moglo izići na površinu ako se otvore dosjei komunističke Kine, Kube i Sjeverne Koreje. "Komunizam je nedostižan kao izvor namjernog mučenja i ubijanja. Optužnica nije gotova. Kao totalitaran sustav, komunizam je polagao pravo na tijelo, um i dušu. Filozof religije Mihael Novak podsjeća nas kako je komunistička teorija držala ljude strogo materijalnim bićima. Kad su jedanput svedeni na puku materiju, ugnjetavanje i pokolj koji su uslijedili bili su logični, i u perverznom smislu pohvalni.(...) Komunizam je također bio kolosalna gospodarska zabluda. To potvrđuje jedan statistički podatak. G. 1987. je Singapur, država od samo dva milijuna stanovnika, izvezao 20% više strojeva na Zapad nego cijela Istočna Europa. Nije čudno što je 1.5 milijuna istočnih Nijemaca zatražilo vize 1989., i čak 5 milijuna, od ukupno 16.5 milijuna građana izjavilo je kako bi željeli napustiti zemlju ako to bude moguće." Ne postoji nigdje veći kontrast između slobodnog tržišta i državnog gospodarstva... Ogorčenje jednog istočnoeuropskog dužnosnika pojavom informatičke revolucije može se kratko sažeti rječima "televizijske antene su neprijatelji naroda". No, ipak je komunizam uživao potporu mnogih osoba iz kulturnog života koji su se inače zalagali za potpunu slobodu govora i savjesti. Sinclair ocjenjuje kako je komunizam uzeo milijune života, ističući kako nikada nije bilo "velikih društvenih promjena bez ubijanja". Neki ugledni novinari nisu bili kadri pisati o užasima koji su se događali pred njihovim očima. Drugi, poput primjerice pisca Grahama Greena, odlazili su u drugu krajnost govoreći "ako trebam birati između života u Sjedinjenim Državama i Sovjetskom Savezu, sigurno bih odabrao Sovjetski Savez. (...) "Ali, koliko je lekcija jasna ona je toliko i bolna: Mnogi od zapadnih najboljih i najpametnijih ljudi,koji su uživali nevjerovatnu razinu političke, intelektualne i materijalne slobode, podupirali su ili u najmanju ruku opravdavali najbrutalniji instrument ugnjetavanja. Moramo biti mudriji u 21. stoljeću." Ako ne možemo razlučiti dobro od lošega u boju između komunizma i antikomunizma, možda u najvećem moralnom boju stoljeća, teško da ćemo ikad moći naći pametna rješenja za druge probleme, piše Lee Edwards,predavač politologije na Katoličkom Sveučilištu u Americi.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙