FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSJEDNIČKI IZBORI: U HRVATSKOJ POZITIVNA PROMJENA U MEDIJIMA

ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Rezultati istraživanja u praćenju predizborne kampanje predsjedničkih izbora u hrvatskim medijima, koje su od 8. do 24. siječnja provodili sociolozi Centra za istraživanje tranzicije i civilnog društva i Hrvatskog helsinškog odbora (HHO), pokazuju da se u medijima dogodila pozitivna promjena. U usporedbi s rezultatima predsjedničkih izbora 1997., istraživanja pokazuju da su ovo prvi izbori u kojima su kandidati bili izjednačeni u dostupnosti medijima (TV, radio i dnevne novine), a pozitivna je promjena i u samim medijima te se, primjerice u dnevnim novinama, "ruši razlika između režimskih i nerežimskih".
ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Rezultati istraživanja u praćenju predizborne kampanje predsjedničkih izbora u hrvatskim medijima, koje su od 8. do 24. siječnja provodili sociolozi Centra za istraživanje tranzicije i civilnog društva i Hrvatskog helsinškog odbora (HHO), pokazuju da se u medijima dogodila pozitivna promjena. U usporedbi s rezultatima predsjedničkih izbora 1997., istraživanja pokazuju da su ovo prvi izbori u kojima su kandidati bili izjednačeni u dostupnosti medijima (TV, radio i dnevne novine), a pozitivna je promjena i u samim medijima te se, primjerice u dnevnim novinama, "ruši razlika između režimskih i nerežimskih". #L# Stanje je u Hrvatskoj onakvo kakvo je trebalo biti prije deset godina, istaknuo je sociolog Alija Hodžić, predstavljajući danas novinarima rezulate istraživanja predizborne kampanje predsjedničkih izbora u dnevnim novinama. "Tek sada počinje vrijeme slobode i racionalnog pristupa kakvo je u Hrvatskoj trebalo početi 1990.", ustvrdio je Hodžić. Pojasnio je da se predsjednički kandidati sada predstavljaju u racionalnim okvirima, a glasači počinju "muku mučiti sa slobodom" jer se sada racionalno, a ne više instinktivno opredjeljuju za kandidata. Komentirajući telefonsku anketu koju HTV provodi u drugom krugu predsjedničkih izbora, sociolozi su istaknuli da je riječ o nepouzdanim anketama koje se ne zasnivaju na uzorcima. Također je rečeno kako u Hrvatskoj, za razliku od drugih razvijenih demokratskih zemalja, još nije donesen zakon koji bi regulirao da se neposredno prije održavanja izbora zabrani iznošenje rezultata istraživanje jer oni utječu na glasače. Istraživanje "Mediji i predsjednički izbori 2000." provedeno je u okviru projekta "Nevladine organizacije nadgledaju izbore", a rezultate su danas novinarima predstavili Branislava Baranović, Branimir Krištofić i Alija Hodžić. Iznoseći podatke istraživanja HTV-a i OTV-a u praćenju predsjedničkih izbora, Krištofić je istaknuo kako je izjednačeno kvantitativno sudjelovanje predsjedničkih kandidata u televizijskom programu (urednički prilozi i reklame). Analizirajući radijsku promidžbu (1. program Hrvatskog radija i Radio 101), Baranović je istaknula kako je vrijeme bilo ravnomjerno raspoređeno na sve kandidate, što znači da su svi oni imali podjednak pristup radiju. Predstavljanje predsjedničkog kandidata, napomenula je Baranović, ovisi ne samo o uređivačkoj politici, već i o odzivu kandidata na predstavljenje i plaćenoj političkoj promidžbi. (Hina) bma dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙