ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Rezultati istraživanja u praćenju predizborne kampanje predsjedničkih izbora u hrvatskim medijima, koje su od 8. do 24. siječnja provodili sociolozi Centra za istraživanje tranzicije i civilnog društva i
Hrvatskog helsinškog odbora (HHO), pokazuju da se u medijima dogodila pozitivna promjena. U usporedbi s rezultatima predsjedničkih izbora 1997., istraživanja pokazuju da su ovo prvi izbori u kojima su kandidati bili izjednačeni u dostupnosti medijima (TV, radio i dnevne novine), a pozitivna je promjena i u samim medijima te se, primjerice u dnevnim novinama, "ruši razlika između režimskih i nerežimskih".
ZAGREB, 3. veljače (Hina) - Rezultati istraživanja u praćenju
predizborne kampanje predsjedničkih izbora u hrvatskim medijima,
koje su od 8. do 24. siječnja provodili sociolozi Centra za
istraživanje tranzicije i civilnog društva i Hrvatskog helsinškog
odbora (HHO), pokazuju da se u medijima dogodila pozitivna
promjena. U usporedbi s rezultatima predsjedničkih izbora 1997.,
istraživanja pokazuju da su ovo prvi izbori u kojima su kandidati
bili izjednačeni u dostupnosti medijima (TV, radio i dnevne
novine), a pozitivna je promjena i u samim medijima te se,
primjerice u dnevnim novinama, "ruši razlika između režimskih i
nerežimskih". #L#
Stanje je u Hrvatskoj onakvo kakvo je trebalo biti prije deset
godina, istaknuo je sociolog Alija Hodžić, predstavljajući danas
novinarima rezulate istraživanja predizborne kampanje
predsjedničkih izbora u dnevnim novinama. "Tek sada počinje
vrijeme slobode i racionalnog pristupa kakvo je u Hrvatskoj trebalo
početi 1990.", ustvrdio je Hodžić. Pojasnio je da se predsjednički
kandidati sada predstavljaju u racionalnim okvirima, a glasači
počinju "muku mučiti sa slobodom" jer se sada racionalno, a ne više
instinktivno opredjeljuju za kandidata.
Komentirajući telefonsku anketu koju HTV provodi u drugom krugu
predsjedničkih izbora, sociolozi su istaknuli da je riječ o
nepouzdanim anketama koje se ne zasnivaju na uzorcima. Također je
rečeno kako u Hrvatskoj, za razliku od drugih razvijenih
demokratskih zemalja, još nije donesen zakon koji bi regulirao da
se neposredno prije održavanja izbora zabrani iznošenje rezultata
istraživanje jer oni utječu na glasače.
Istraživanje "Mediji i predsjednički izbori 2000." provedeno je u
okviru projekta "Nevladine organizacije nadgledaju izbore", a
rezultate su danas novinarima predstavili Branislava Baranović,
Branimir Krištofić i Alija Hodžić.
Iznoseći podatke istraživanja HTV-a i OTV-a u praćenju
predsjedničkih izbora, Krištofić je istaknuo kako je izjednačeno
kvantitativno sudjelovanje predsjedničkih kandidata u
televizijskom programu (urednički prilozi i reklame).
Analizirajući radijsku promidžbu (1. program Hrvatskog radija i
Radio 101), Baranović je istaknula kako je vrijeme bilo ravnomjerno
raspoređeno na sve kandidate, što znači da su svi oni imali
podjednak pristup radiju. Predstavljanje predsjedničkog
kandidata, napomenula je Baranović, ovisi ne samo o uređivačkoj
politici, već i o odzivu kandidata na predstavljenje i plaćenoj
političkoj promidžbi.
(Hina) bma dd