FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: POKUSNA VOŽNJA TALIJANSKE ELEKTRIČNE LOKOMOTIVE

RIJEKA, 25. siječnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) organizirale su danas posebnu probnu vožnju talijanske elektrolokomotive E 402 B, talijanskog proizvođača AnsaldoBreda, od Zagreba do Rijeke i natrag. Riječ je o dvosustavnoj elektrolokomotivi za istosmjerni napon od tri kiloVolta (kV) te za izmjenični napon od 25 kV i 50 Herza (Hz), koja je pogodna za iskorištavanje upravo na pruzi kakva je od Rijeke do Zageba.
RIJEKA, 25. siječnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) organizirale su danas posebnu probnu vožnju talijanske elektrolokomotive E 402 B, talijanskog proizvođača AnsaldoBreda, od Zagreba do Rijeke i natrag. Riječ je o dvosustavnoj elektrolokomotivi za istosmjerni napon od tri kiloVolta (kV) te za izmjenični napon od 25 kV i 50 Herza (Hz), koja je pogodna za iskorištavanje upravo na pruzi kakva je od Rijeke do Zageba. #L# Riječ je, naime, o elektrificiranoj pruzi na kojoj postoje dva različita tipa električnog napajanja. Na riječkom području je napajanje istosmjernim naponom od tri kV, a od Moravica nadalje izmjeničnim naponom od 25 kV i 50 Hz. Upotrebom spomenute lokomotive izbjeglo bi se sadašnje zaustavljanje svih vlakova u kolodvorima gdje se sučeljavaju sustavi električnog napajanja. Time bi se za 45 minuta smanjilo i vrijeme putovanja na toj relaciji, na tri sata, a na relaciji od Zagreba do Splita na oko šest do 6,5 sati, podrazumijevajući idealne uvjete vožnje. Takve lokomotive već dulje vrijeme u uporabi su na talijanskim prugama. Iako nisu posljednja riječ tehnike, one bi za HŽ-ove pruge, posebice za riječku prugu ipak bile vrlo korisne, pa je pokusna vožnja bila prigoda za razmatranje svih tehničkih prednosti takvih lokomotiva. Osim toga, lokomotiva bi se mogla iskorištavati i u kolodvorima sučeljavanja na području Republike Slovenije gdje se željeznice također koriste istosmjernim sustavom napajanja naponom od tri kV, te su stoga današnjoj pokusnoj vožnji bili nazočni i predstavnici veleposlanstva te zemlje. Nazočni su bili i predstavnici veleposlanstva Republike Italije, te dužnosnici Ministarstva, pomorstva prometa i veza RH, Hrvatskih željeznica i brojni gospodarstvenici. Na konferenciji za novinare, priređenoj na riječkom željezničkom kolodvoru, zamjenik predsjednika Uprave HŽ-a Zlatko Dokaza je rekao kako bi se nova lokomotiva u promet na hrvatskim prugama mogla uvesti oko 2005. godine, do kada treba razriješiti dilemu hoće li se možda ipak usvojiti druga alternativa kao što je uvođenje istosmjernog pogona. Pokusne vožnje uz korištenje nove lokomotive, čija je cijena oko 28 milijuna kuna, organizirane su i u prošlih nekoliko dana, a lokomotiva je, čulo se na konferenciji za novinare, pokazala dobre vozne odlike. (Hina) rž/alt db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙