RIJEKA, 25. siječnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) organizirale su danas posebnu probnu vožnju talijanske elektrolokomotive E 402 B, talijanskog proizvođača AnsaldoBreda, od Zagreba do Rijeke i natrag. Riječ je o dvosustavnoj
elektrolokomotivi za istosmjerni napon od tri kiloVolta (kV) te za izmjenični napon od 25 kV i 50 Herza (Hz), koja je pogodna za iskorištavanje upravo na pruzi kakva je od Rijeke do Zageba.
RIJEKA, 25. siječnja (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ)
organizirale su danas posebnu probnu vožnju talijanske
elektrolokomotive E 402 B, talijanskog proizvođača AnsaldoBreda,
od Zagreba do Rijeke i natrag. Riječ je o dvosustavnoj
elektrolokomotivi za istosmjerni napon od tri kiloVolta (kV) te za
izmjenični napon od 25 kV i 50 Herza (Hz), koja je pogodna za
iskorištavanje upravo na pruzi kakva je od Rijeke do Zageba. #L#
Riječ je, naime, o elektrificiranoj pruzi na kojoj postoje dva
različita tipa električnog napajanja. Na riječkom području je
napajanje istosmjernim naponom od tri kV, a od Moravica nadalje
izmjeničnim naponom od 25 kV i 50 Hz. Upotrebom spomenute
lokomotive izbjeglo bi se sadašnje zaustavljanje svih vlakova u
kolodvorima gdje se sučeljavaju sustavi električnog napajanja.
Time bi se za 45 minuta smanjilo i vrijeme putovanja na toj
relaciji, na tri sata, a na relaciji od Zagreba do Splita na oko šest
do 6,5 sati, podrazumijevajući idealne uvjete vožnje.
Takve lokomotive već dulje vrijeme u uporabi su na talijanskim
prugama. Iako nisu posljednja riječ tehnike, one bi za HŽ-ove
pruge, posebice za riječku prugu ipak bile vrlo korisne, pa je
pokusna vožnja bila prigoda za razmatranje svih tehničkih
prednosti takvih lokomotiva.
Osim toga, lokomotiva bi se mogla iskorištavati i u kolodvorima
sučeljavanja na području Republike Slovenije gdje se željeznice
također koriste istosmjernim sustavom napajanja naponom od tri kV,
te su stoga današnjoj pokusnoj vožnji bili nazočni i predstavnici
veleposlanstva te zemlje.
Nazočni su bili i predstavnici veleposlanstva Republike Italije,
te dužnosnici Ministarstva, pomorstva prometa i veza RH, Hrvatskih
željeznica i brojni gospodarstvenici.
Na konferenciji za novinare, priređenoj na riječkom željezničkom
kolodvoru, zamjenik predsjednika Uprave HŽ-a Zlatko Dokaza je
rekao kako bi se nova lokomotiva u promet na hrvatskim prugama mogla
uvesti oko 2005. godine, do kada treba razriješiti dilemu hoće li se
možda ipak usvojiti druga alternativa kao što je uvođenje
istosmjernog pogona.
Pokusne vožnje uz korištenje nove lokomotive, čija je cijena oko 28
milijuna kuna, organizirane su i u prošlih nekoliko dana, a
lokomotiva je, čulo se na konferenciji za novinare, pokazala dobre
vozne odlike.
(Hina) rž/alt db