FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: KOPAR PREDUHITRIO RIJEKU

BUDIMPEŠTA, 21. siječnja (Hina) - U završnoj su fazi pregovori Mađarske sa Slovenijom o korištenju luke Kopar, piše u današnjem broju najtiražniji mađarski dnevni list "Nepszabadsag", napominjući kako se planira da će konačni tekst sporazuma biti potpisan tijekom posjeta mađarskog ministra vanjskih poslova Janoša Martonyija Sloveniji već u veljači ove godine.
BUDIMPEŠTA, 21. siječnja (Hina) - U završnoj su fazi pregovori Mađarske sa Slovenijom o korištenju luke Kopar, piše u današnjem broju najtiražniji mađarski dnevni list "Nepszabadsag", napominjući kako se planira da će konačni tekst sporazuma biti potpisan tijekom posjeta mađarskog ministra vanjskih poslova Janoša Martonyija Sloveniji već u veljači ove godine.#L# Po izjavama dužnosnika iz mađarskog ministarstva gospodarstva, Kopar je od svih sjevernojadranskih luka najvažniji za Mađarsku. Voditelj logističkog odjela pri ministarstvu gospodarstva Zoltan Nemon rekao je da s mađarskog stajališta, Kopar od svih luka u regiji ima prioritet, kako zbog zemljopisnog položaja tako i zbog povoljne zakonske regulative u Sloveniji. Dodao je kako će budući sporazum davati okvire za odnose između prijevoznika i špeditera iz Mađarske i koparske luke, kao i osnovne okvire za predviđene povlastice. U vezi s riječkom lukom, Nemon je izjavio da je razvoj te luke kompliciraniji zbog zatvorenije konfiguracije obale, dodajući da se ne isključuje mogućnost da se i s lukom u Rijeci u bliskoj budućnosti reguliraju odnosi na sličan način kao i s Koprom. Rekao je da dva sporazuma ne isključuju jedan drugi, ali da je sporazum s Koprom u znatno naprednijoj fazi. U slučaju Rijeke već postoji mješovito hrvatsko-mađarsko društvo pod imenom Rijeka Port, koje je osnovano u cilju razvoja i eksploatacije riječke luke na poduzetničkoj osnovi. Mađarski su mediji jučer javili o proboju najduljeg tunela na novoj pruzi prema Sloveniji. Po najavama, već do kraja ove godine bit će puštena u rad direktna pružna veza Mađarske sa Slovenijom, koju osim dviju država financira i EU iz programa Phare. Time će se, pišu mađarske novine, omogućiti direktan prijevoz iz Mađarske prema Kopru i željeznicom. To je dio budućeg europskog koridora broj 5, koji preko Mađarske spaja države bivšeg SSSR-a sa sjevernojadranskom regijom. U izjavi za "Nepszabadsag" voditelj odjela za međunarodne odnose u mađarskom ministarstvu prometa Andras Hardy rekao je da jedan od krakova tih koridora vodi prema hrvatskoj Rijeci. Njegovo je mišljenje da će o izboru među konkurirajućim lukama, kojima on pridodaje još i Trst, odlučivati ne samo prometna dostupnost luka, nego i razina usluga. Također je mišljenja da ne bi bilo dobro unaprijed administrativno odrediti u koju luku će se usmjeravati tereti jer će to ionako odlučivati ekonomičnost njihova korištenja. Po podatcima mađarskog ministarstva gospodarstva, i do sada je po opsegu pretovarene mađarske robe riječka luka znatno zaostajala za svojim slovenskih konkurentnom. Tako je 1997. preko riječke luke prošlo 360 tisuća tona u odnosu na koparskih 650 tisuća tona mađarskog tereta. Slično je bilo u 1998. godini kada je u Rijeci pretovareno 500 tisuća, a u Kopru čak 950 tisuća tona mađarskog tereta. (Hina) fseč ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙