ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Izložba "Historicizam u Hrvatskoj" održat će se od 17. veljače do 20. svibnja u Muzeju za umjetnost i obrt (MUO). Financijska potpora opsežnih projekata poput toga nije značajna samo zbog ulaganja u
hrvatsku kulturu, već i radi imagea poduzeća koja se na taj način u njih uključuju, rečeno je na današnjem sastanku predstavnika Muzeja i sponzora izložbe.
ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Izložba "Historicizam u Hrvatskoj"
održat će se od 17. veljače do 20. svibnja u Muzeju za umjetnost i
obrt (MUO). Financijska potpora opsežnih projekata poput toga nije
značajna samo zbog ulaganja u hrvatsku kulturu, već i radi imagea
poduzeća koja se na taj način u njih uključuju, rečeno je na
današnjem sastanku predstavnika Muzeja i sponzora izložbe.#L#
"Historicizam u Hrvatskoj" najveći je projekt Muzeja kojim se, s
1400 izložaka, želi pokazati kakve su vrijednosti u Hrvatskoj
nastajale u vrijeme historicizma u arhitekturi, slikarstvu,
kiparstvu, književnosti i glazbi, napomenuo je ravnatelj MUO-a
Vladimir Maleković. Kako je kazao, današnja slika Hrvatske
izgledala bi potpuno drugačije da se "izbriše" ono što je tada
izgrađeno: škole, sveučilišta, znanstveni instituti, kazališta.
Istaknuvši da je projekt vrijedan milijun i šesto tisuća kuna, a da
je Ministarstvo kulture za njega izdvojilo samo 90 tisuća kuna te da
Ministarstvo turizma još nije pokazalo zanimanje za sudjelovanje,
Maleković je potaknuo raspravu o ulozi sponzora u kulturi. Po
njegovim riječima, izložba ima međunarodni značaj jer se na njoj
pokazuje što su inozemni umjetnici stvorili u Hrvatskoj, te će se
promovirati i u Italiji, Austriji, Mađarskoj, Sloveniji i Bosni i
Hercegovini. Bit će dostupna na CD-romu i Internetu.
Taj promidžbeni dio također će u velikoj mjeri poduprijeti sponzori
koji su već sudjelovali u različitim projektima MUO-a, kao što su
VIP net, Zagrebačka banka, Lura, Europlakat-Proreklama, Olympus,
Belupo i drugi. Predstavnici tih poduzeća složili su se da je kod
sponzorstva najteže odabrati projekt u koji bi ulagali, no rekli su
da ne sumnjaju u uspjeh izložbe MUO-a. Sponzoriranje kulturnih
projekata djelomično poduzeća oslobađa poreza na dodanu
vrijednost. Zaključili su kako bi trebalo puno više sudjelovati u
sponzoriranju kulture nego dosad, kada je prednost imao sport.
U ime Hrvatske radio-televizije, pokrovitelja koji snima film o
projektu, Neda Ritz je napomenula da je u svijetu svaki takav
doprinos kulturi čast, a kao primjer navela je slučaj jednog
dobitnika Nobelove nagrade za medicinu, koji je sav novac od
nagrade dao za obnovu Dresdenske crkve i za Židovski muzej.
Sažetak razgovora današnjeg razgovora u Muzeju bit će sastavni dio
filma "Historicizam u Hrvatskoj - iza kulisa" HRT-a, kojeg je
autorica Lidija Gašparović.
(Hina) ag ln