BL-NL-LU-vojska-Obrana-Vlada-Organizacije/savezi BE-LE SOIR18.1. BELGIJA I EU OBRANA BELGIJALE SOIR18. I. 2000.Mali motor europske obrane"Andre Flahaut želi na međunarodnom, osobito na europskom planu njegovati istu otvorenost, istu
politiku usklađenog djelovanja i isti pragmatizam kao na unutarnjem planu. Belgijska vojska, u proračunskim teškoćama, mora se istodobno uključiti u novu NATO-ovu incijativu o vojnim snagama i u novu europsku politiku sigurnosti i obrane. Kvadratura kruga? Ne, odgovara ministar obrane koji više računa na racionalizaciju snaga i opreme na međunarodnoj razini i na uzornu politiku, nego na nesigurno povećanje proračuna.On odbacuje optužbe o 'lošem učeniku NATO-a' koje su posljedica postotka vojnih troškova prema BDP-u koji je među najnižima u Savezu. Belgija je jedina zemlja koja je indeksirala svoje vojne troškove za razdoblje od 2000. do 2005., ističe on ponajprije, napominjući kako njegovi francuski i njemački kolege imaju slične teškoće da osiguraju proračun.On napose ističe svoj prijedlog o nabavi ratnog transportnog broda u suradnji s Nizozemskom i Luksemburgom, kao obrazac nove europske
BELGIJA
LE SOIR
18. I. 2000.
Mali motor europske obrane
"Andre Flahaut želi na međunarodnom, osobito na europskom planu
njegovati istu otvorenost, istu politiku usklađenog djelovanja i
isti pragmatizam kao na unutarnjem planu. Belgijska vojska, u
proračunskim teškoćama, mora se istodobno uključiti u novu NATO-
ovu incijativu o vojnim snagama i u novu europsku politiku
sigurnosti i obrane. Kvadratura kruga? Ne, odgovara ministar
obrane koji više računa na racionalizaciju snaga i opreme na
međunarodnoj razini i na uzornu politiku, nego na nesigurno
povećanje proračuna.
On odbacuje optužbe o 'lošem učeniku NATO-a' koje su posljedica
postotka vojnih troškova prema BDP-u koji je među najnižima u
Savezu. Belgija je jedina zemlja koja je indeksirala svoje vojne
troškove za razdoblje od 2000. do 2005., ističe on ponajprije,
napominjući kako njegovi francuski i njemački kolege imaju slične
teškoće da osiguraju proračun.
On napose ističe svoj prijedlog o nabavi ratnog transportnog broda
u suradnji s Nizozemskom i Luksemburgom, kao obrazac nove europske
racionalnosti u obrani. Rezultat te 'nove zamisli' je i integralna
belgijsko-nizozemska jedinica F-16 koja je poslana u Amendolu
tijekom krize na Kosovu. 'Na taj način možemo biti mali motor u
izgradnji europske obrane', napominje Andre Flahaut. Ministar se
također slaže sa zamisli njemačkoga kolege Rudolpha Sharpinga o
osnutku jedinstvenog europskog zapovjedništva za vojni zračni
prijevoz.
No dužnosnik ministarstva obrane je oprezan. 'Promjena prilika u
Europi u punom je zamahu, one još nisu točno utvrđene, primjećuje,
pa si ne trebamo postavljati krute granice. Morat ćemo se znati
prilagoditi onome što Europa doista želi uvesti na području
zajedničke obrane.' Dakle, bez naglih odluka, kako u Belgiji, tako
i u drugim zemljama. Ne trebamo na europskoj razini opetovati ono
što se dogodilo u Belgiji prije udruživanja općina, tj. žuriti s
trošenjem novca kojim su raspolagale mnoge manje općine i graditi
bazene i druge objekte, a onda ih zatvarati nakon udruživanja.
(...)
Ministar je također oprezan na još nedovoljno utvrđenom području
mjerila koja će omogućiti postupno usklađivanje europskih vojska,
poput onih koja su dovela do uvođenja zajedničkoga novca. On se
očituje za jedinstvo mjerila rezultata koja prvo treba provesti i
proračunskih mjerila koja su, napominje, neizbježiva. (...)
'Belgijske oružane snage moraju i ubuduće biti kadre da igraju
svoju ulogu na međunarodnoj pozornici, u svim mogućim
operacijama', zaključuje ministar obrane. Prema njegovu
mišljenju, stvaranje europske obrane zapravo je 'prigoda koju
treba iskoristiti kako bi se pojednostavnio vojni ustroj zemlje'",
piše list.