FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US 11. I. NYTSTAPANJE: AOL-TIME-WARNER

US-MEDIJI-INTERNET-POLITIKA-Glasila/mediji-Politika US 11. I. NYTSTAPANJE: AOL-TIME-WARNER SJEDINJENE DRŽAVETHE NEW YORK TIMES11. I. 2000.Najveće stapanje dva poduzeća u povijesti medija"Sve pojedinosti, vezane uz 165 milijarda dolara vrijedan posao u okviru kojeg je America Online preuzeo kompaniju Time Warner, velikih su razmjera. AOL je najveća tvrtka na internetu. Time Warner najveća je kompanija u branši medija i zabave. Njihovo najavljeno stapanje bit će najveće stapanje dviju kompanija u povijesti poslovanja. Taj će potez imati i dalekosežne posljedice -za proces vrjednovanja dionica, za vezu između informacijskih usluga i korisnika, a možda i na razvoj zabave, politike i novinarstva u okružju velikih korporacija XXI. stoljeća.Neki su dijelovi slike jasniji, a neki zamagljeni. Nagli porast vrijednosti dionica tvrtki na internetu više se ne čini tako prolaznom pojavom. Za potrošača spomenuti posao nije ozbiljna prijetnja budući da se tvrtke bave različitim poslovima. Naime, bez obzira na stapanje AOL-a i Time-Warnera, potrošači će na kraju dobiti široki raspon usluga na internetu posredstvom jako brzih veza. Dobivat će te usluge brže, a vjerojatno i jeftinije, a izbor će biti veći.
SJEDINJENE DRŽAVE THE NEW YORK TIMES 11. I. 2000. Najveće stapanje dva poduzeća u povijesti medija "Sve pojedinosti, vezane uz 165 milijarda dolara vrijedan posao u okviru kojeg je America Online preuzeo kompaniju Time Warner, velikih su razmjera. AOL je najveća tvrtka na internetu. Time Warner najveća je kompanija u branši medija i zabave. Njihovo najavljeno stapanje bit će najveće stapanje dviju kompanija u povijesti poslovanja. Taj će potez imati i dalekosežne posljedice - za proces vrjednovanja dionica, za vezu između informacijskih usluga i korisnika, a možda i na razvoj zabave, politike i novinarstva u okružju velikih korporacija XXI. stoljeća. Neki su dijelovi slike jasniji, a neki zamagljeni. Nagli porast vrijednosti dionica tvrtki na internetu više se ne čini tako prolaznom pojavom. Za potrošača spomenuti posao nije ozbiljna prijetnja budući da se tvrtke bave različitim poslovima. Naime, bez obzira na stapanje AOL-a i Time-Warnera, potrošači će na kraju dobiti široki raspon usluga na internetu posredstvom jako brzih veza. Dobivat će te usluge brže, a vjerojatno i jeftinije, a izbor će biti veći. To je jedan od rezultata moćnog stapanja kompanije-proizvođača i kompanije-dostavljača kakvom smo danas svjedoci. AOL poslužuje oko 20 milijuna pretplatnika na internet. Time-Warner pak poslužuje 13 milijuna pretplatnika na elektronske medije i vlasnik je časopisa, filmskih i glazbenih studija i mreža kablovske televizije s moćnim i uglednim imenima. AOL želi proširiti svoje usluge i obuhvatiti informativne i zabavne programe Time-Warnera te pružati internet usluge preko jako brzih veza Time-Warnera, koje bi trebale zamijeniti dosadašnje spore telefonske veze. Time-Warner želi pak privući AOl-ove mušterije s interneta, tržišta za kojim oglašivači žude a Time-Warner nije ga uspio sam stvoriti. Budući da se te dvije tvrtke ne natječu za iste mušterije, stapanje ne bi trebalo izazvati probleme u vezi sa zakonom koji brani stvaranje trustova. Ipak, rečeni posao krije u sebi i prijetnju za potrošače, koju su - valja im to priznati - Steve Case, predsjednik izvršnog odbora AOL- a, i Gerald Levin, predsjednik izvršnog odbora Time-Warnerea, spomenuli na jučerašnoj konferenciji za novinstvo, obećavši da će ga i riješiti. Taj problem poznat je pod nazivom 'otvoreni pristup'. Po zakonu, mušterije koje se priključuju na internet posredstvom telefonskih veza imaju slobodan pristup bilo kojem davatelju internet usluga kojega sami izaberu. No, zakon ne obvezuje tvrtke u branši elektronskih medija da osiguraju spomenuti slobodan pristup svim davateljima internet-usluga te prijeti opasnost da bi im kontrola davatelja internet-usluga omogućila i kontrolu sadržaja vijesti i informacija koje stižu u domove korisnika. Case je lobirao u krugovima savezne vlade, pozivajući njezine članove da od tvrtki zatraže osiguravanje otvorenog pristupa svim davateljima internet-usluga. No, dosad je bio stranac u svijetu kablovske televizije. Sada će pak postati vlasnikom jedne od mreža a jučer je obećao da će obvezati novu tvrtku na osiguravanje spomenutog otvorenog pristupa. Riječ je o važnom obećanju čije ispunjenje vlasti, zadužene za regulaciju poslovanja u toj sferi, moraju pomno nadzirati. U slučaju otvorenog pristupa svim davateljima usluga na internetu ne postoji gotovo nikakav gospodarski motiviran razlog za strahovanje od najavljenog stapanja ali ostaje potajna tjeskoba zbog mogućeg utjecaja koji bi proces stapanja golemih kompanija u sferi medija mogao imati na društvo. Nastavak procesa okrupnjavanja među tvrtkama veličine Disneya i ABC-a, Time-Warnera i AOL-a, MCI-a i Worldcoma ne mora nužno rezultirati monopolom u sferi elektronskih medija, zabave ili tržišta internet-usluga i time prerasti u ozbiljnu prijetnju. Samo stvaranje korporacijskih nemani predstavlja opasnost u zemlji čiji zakoni dopuštaju tvrtkama kupovinu političkog utjecaja. Lijek za tu političku prijetnju nije blokada stapanja već precizno utvrđivanje zakona o financijskim prilozima za predizborne kampanje. Izazovi koje takve velike, složene tvrtke predstavljaju za novinarstvo tek ulaze u žarište pozornosti. Desetljećima su se novinari, čitatelji i gledatelji morali nositi s koncentracijom vlasništva u lancima novina i televizijskih kompanija. U takvom je okružju postojano odvajanje oglašavanja od izvješćivanja dobro funkcioniralo. No, međusobno odvajanje složenih odjela novih divova na području informiranja, zabave i marketinga možda neće biti tako jednostavno. Jučer je Case izjavio da poučava Levina o pojmu 'internet-vremena' dok Levin njega poučava o novinarskoj tradiciji. To je razmjena koja će biti nužna i u njihovoj kompaniji ali i u cijelom svijetu medija koji se mijenja brže no što je itko mogao predvidjeti", upozorava na kraju komentator.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙