ZAGREB, 7. siječnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u prosincu nešto lošija u odnosu na mjesec ranije, tj. iznosila je 441,5981 bod. Niti jedna kategorija tvrtki i dalje nije dobila
zadovoljavajuću ocjenu (300 bodova i manje), objavila je zagrebačka tvrtka Intercredit koja se bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
ZAGREB, 7. siječnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti
ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u prosincu nešto lošija u odnosu
na mjesec ranije, tj. iznosila je 441,5981 bod. Niti jedna
kategorija tvrtki i dalje nije dobila zadovoljavajuću ocjenu (300
bodova i manje), objavila je zagrebačka tvrtka Intercredit koja se
bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i
inozemstvu.#L#
Kako ističu iz Intercredita, takva slaba ocjena solventnosti i
dalje označava kritičnu financijsku situaciju u većini tvrtki u
Hrvatskoj. Prema njihovom mišljenju sve veći broj inozemnih
partnera mijenja svoje distributere u Hrvatskoj radi teškoća te
neredovitog plaćanja robe, a i dalje su prisutni problemi oko
dobivanja relevantnih podataka za procjenu boniteta obrtnika.
Dijeleći tvrtke prema djelatnostima najbolje su u prosincu, prema
Intercreditu, ocijenjene trgovačke tvrtke s 439,9313 bodova,
slijede ih tvrtke uslužnih djelatnosti s ocjenom od 443,8936
bodova, dok su proizvodna poduzeća ocijenjena najslabije - s
446,7762 boda.
Prema veličini, najbolju su ocjenu u prošlogodišnjem prosincu
dobile male tvrtke - 440,0215 bodova, nakon njih slijede velike
tvrtke s 443,3286 bodova, dok su najlošiju ocjenu dobile tvrtke
srednje veličine - 447,4833 boda.
Najviše je naručitelja za Intercreditove bonitete u prosincu
zabilježeno iz Austrije - 44 posto, slijede ih njemački klijenti na
koje otpada 19,1 posto, dok su treći po broju traženih boniteta bile
francuske tvrtke - 18,0 posto.
Intercredit je tijekom prošlog mjeseca imao neznatno manji obim
poslova na naplati potraživanja, no plaćanja su osobito stagnirala
tijekom božićnih i novogodišnjih praznika, što je bilo i za
očekivati, napominju iz te tvrtke. Promatrano prema ukupnom broju
zaprimljenih slučajeva, Intercredit najviše predmeta vodi protiv
tvrtki trgovačke djelatnosti - 53,36 posto, zatim ih slijede
proizvodne tvrtke protiv kojih se vodi 31,52 posto predmeta, dok su
najsolidnija u plaćanju uslužna poduzeća na koje otpadaju ostali
slučajevi.
(Hina) ggr ds