BRUXELLES, 3. siječnja (Hina/STA) - U Europskoj uniji od početka ove godine na snazi je zabrana prodaje benzina sa sastojcima olova. Dvogodišnje dodatno vrijeme za usklađivanje sa tim, u 1998. godini usvojenim zajedničkim pravilom,
izborile su Italija, Španjolska i Grčka koje će na bezolovni benzin u potpunosti prijeći za dvije godine.
BRUXELLES, 3. siječnja (Hina/STA) - U Europskoj uniji od početka
ove godine na snazi je zabrana prodaje benzina sa sastojcima olova.
Dvogodišnje dodatno vrijeme za usklađivanje sa tim, u 1998. godini
usvojenim zajedničkim pravilom, izborile su Italija, Španjolska i
Grčka koje će na bezolovni benzin u potpunosti prijeći za dvije
godine.#L#
Te tri članice Unije zamolite su za odgodu direktive s objašnjenjem
da je na njihovim cestama još veliki broj automobila kojima je
potreban benzin sa sastojcima olova, tako da za potpuni prijelaz na
bezolovni benzin trebaju više vremena.
Italija, Španjolska i Grčka u svojim su zahtjevima za odgodom
upozorili da bi trenutna zabrana prodaje benzina sa olovom mogla
prouzročiti socijalno-gospodarske probleme te da pozitivni učinci
na okoliš ne bi bili baš veliki.
Europska komisija, koja kontrolira usklađenost zemalja članica za
zajedničkim zakonodavstvom, sa takvim se pojašnjenjima nije u
potpunosti složila, ali je ipak odobrila njihov zahtjev zbog
"velike nesigurnosti potrošača" u tim zemljama. Potrošači, po
mišljenju Komisije, nisu dobro upoznati s jednostavnim postupcima
s kojima mogu prilagoditi svoje automobile na bezolovni benzin.
Kako bi se izbjegla moguća opća pometnja i pružilo potrošačima više
vremena za upoznavanje s novim propisima, Europska komisija
pristala je dati Italiji, Španjolskoj i Grčkoj prijelazno
razdoblje.
Inače pravilo o zabrani trgovine benzinom sa sastojcima olova ima
iznimku. Naime, također i nakon 1. siječnja 2000. na području EU
omogućena je prodaja manjih količina benzina sa sastojcima olova za
starinske automobile, ali je distribucije u tim primjerima
dozvoljena samo preko određenih interesnih skupina.
Ukupna prodaja benzina sa sastojcima olova u pravilu neće smjeti
premašiti 0,5 posto cjelokupne prodaje goriva.
Zabrana prodaje benzina sa olovnim sastojcima spada u sklop mjera
Europske unije za smanjivanje razine ispušnih plinova.
Ta direktiva nalaže i smanjivanje sumpora i benzola u gorivu, a
pravila će biti i dalje pooštrena 2005. godine.
U Sloveniji bi, po programu usvojenom prošle godine, zabrana
prodaje benzina sa sastojcima olova stupila na snagu 1. siječnja
2001. godine, a vozačima automobila koji će još uvijek trebati
benzin s olovom bit će na raspolaganju posebni aditivi.
(Hina) ds