ZAGREB, 19. prosinca (Hina) - U Končar-Električnim lokomotivama, tvrtki iz sastava koncerna Končar danas je izvršena primopredaja tri tristorizirane 4-osovinske lokomotive Makedonskim željeznicama, a istodobno Hrvatskim su
željeznicama (HŽ) isporučene i prve tri, od ukupno ugovorenih 12 moderniziranih i tristoriziranih električnih lokomotiva.
ZAGREB, 19. prosinca (Hina) - U Končar-Električnim lokomotivama,
tvrtki iz sastava koncerna Končar danas je izvršena primopredaja
tri tristorizirane 4-osovinske lokomotive Makedonskim
željeznicama, a istodobno Hrvatskim su željeznicama (HŽ)
isporučene i prve tri, od ukupno ugovorenih 12 moderniziranih i
tristoriziranih električnih lokomotiva.#L#
Končar je ugovor vrijedan 3,6 milijuna eura s Makedonskim
željeznicama potpisao potkraj svibnja i sve ugovorene poslove
obavio u roku od šest mjeseci. Ugovor, pak, sa HŽ-om o modernizaciji
12 električnih lokomotiva, vrijedan 9,5 milijuna eura, Končar je
sklopio potkraj travnja. Današnjom isporukom tri tristorizirane
lokomotive realiziran je dio ugovora u vrijednosti od 2,4 milijuna
eura.
Končar je ove poslove dobio na međunarodnom natječaju u
konkurenciji renomiranih zapadnoeuropskih tvrtki. Ugovor s
Makedonskim željeznicama financiran je iz kredita EUROFIME, a s HŽ-
om iz kredita EBRD-a.
Danas su također HŽ i Končar-Inženjering za energetiku i transport
potpisali pet ugovora za obnovu i izgradnju novih
elektroenergetskih postrojenja HŽ-a. Tako je ugovorena obnova
elektrovučne podstanice Sunja, izgradnja postrojenja za
sekcioniranje Volinja na granici s BiH, revitalizacija
elektrovučne stanice Andrijevci, revitalizacija dalekovodnih
polja u TS Andrijevci i revitalizacija dalekovodnih polja u TS
Slavonski Brod.
Ugovore je za HŽ potpisao predsjednik Uprave Marijan Drempetić, a
za Končar-Inženjering za energetiku i transport predsjednik Uprave
Končar Elektroindustrije Darinko Bago.
Bago je istaknuo kako poslovi s Makedonskim željeznicama i HŽ-om
pokazuju snagu i vitalnost Končarevog društva Električne
lokomotive. Rješenje koje imamo i koje nudimo je optimalno rješenje
za vlasnika, odnosno, za cijenu koju plaćaju dobivaju nešto što je
najbolje kvalitete, najmodernije tehnologije, tj. proizvod koji će
trajati narednih 20 godina, kazao je Bago.
Dodao je kako pet ugovora koji su danas potpisani s HŽ-om obuhvaćaju
rekonstrukciju i revitalizaciju kontaktne mreže, što će biti
riješeno u sljedećih nekoliko mjeseci.
Također je naglasio kako je spomenutim ugovorima proizvodnja
Končara popunjena do lipnja iduće godine. No, dodao je, očekuje se
raspisivanje još nekoliko tendera za 50-tak lokomotiva različitih
željezničkih kompanija sa područja jugoistočne Europe, što će
Končaru osigurati zaposlenost kapaciteta za sljedeće dvije do
dvije i pol godine.
Predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić kazao je kako su tri
obnovljene lokomotive od 12 ugovorenih dio projekta modernizacije
električnih lokomotiva. Lokomotive će se koristiti na X. koridoru,
njihova pouzdanost se bitno povećava i njihov se vijek trajanja
produžuje za narednih 15 godina.
Danas potpisani ugovori sa Končar-Inženjeringom za energetiku i
transport, dodao je Drempetić, dio su projekta modernizacije
infrastrukture HŽ-a. Radi se o obnovi pet elektrovučnih stanica od
kojih su tri na X. koridoru, a dvije su na pružnom pravcu između
Sunje i Volinje, a obnavljaju se i objekti uništeni u ratu.
Vrijednost ugovora je 35 milijuna kuna, realizirat će se u naredne
dvije godine s tim da će veći dio projekta biti realiziran u
sljedećoj godini. To je jedna od faza održavanja karakteristika X.
koridora s brzinama od 160 km i s propusnom moći koju je imao prije
rata. Što se tiče pruge prema Volinji, kazao je Drempetić, radi se o
obnovi ratom porušenih objekata.
(Hina) tp ds