PARIZ, 19. prosinca (Hina/AFP) - Bor ostaje kraljem božićnih i novogodišnjih blagdana i njegova popularnost ne opada u europskim domaćinstvima, gdje se njeguju tradicija i običaji.
PARIZ, 19. prosinca (Hina/AFP) - Bor ostaje kraljem božićnih i
novogodišnjih blagdana i njegova popularnost ne opada u europskim
domaćinstvima, gdje se njeguju tradicija i običaji. #L#
Simbol Božića, drvce okićeno svijećama, ukrasnim trakama i
kuglicama ukrašava svako drugo domaćinstvo u sjevernim krajevima
Europe te svako treće u Francuskoj.
U Europi se svake godine prigodom božićnih i novogodišnjih blagdana
proda 50 milijuna jelki, navodi predsjednik francuske Udruge za
zaštitu prirodnih božićnih drvaca Frederic Naudet.
Glavni potrošač je Njemačka s 15 milijuna božićnih drvaca, a
slijede V. Britanija i Francuska, dodaje Naudet.
Prigodom blagdana više od 6 milijuna francuskih obitelji kupuje
božićno drvce: 2000. godine brojka je dosegla 5,4 milijuna
prirodnih jelki i 1,1 milijun umjetnih, pri čemu je ostvarena dobit
od 95,13 milijuna eura.
Među drvcima je najpopularnija jela zbog mirisa koji budi sjećanje
na sretne dane djetinjstva te zbog skladne građe. Jedina joj je mana
što na sobnoj temperaturi brzo gubi iglice.
Tradicija božićnih jelki potječe iz 16. stoljeća iz francuske
pokrajine Alsace. U 17. stoljeću jelku se kitilo orahovim ljuskama
punjenim uljem. Širenje tradicije svijetom započelo je u 19.
stoljeću pod utjecajem migranata iz pokrajine Alsace-Lorraine.
(Hina) dš bnš