ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - U idućih nekoliko mjeseci u Hrvatskoj će se ugovoriti milijarde kuna u cestogradnji, a Vlada je spremna i na avansno plaćanje građevinarima, istaknuli su premijer Ivica Račan i ministar javnih radova
Radimir Čačić na današnjem sastanku Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb - Split sa građevinarima, bankarima i predstavnicima lokalnih gospodarskih komora.
ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - U idućih nekoliko mjeseci u Hrvatskoj
će se ugovoriti milijarde kuna u cestogradnji, a Vlada je spremna i
na avansno plaćanje građevinarima, istaknuli su premijer Ivica
Račan i ministar javnih radova Radimir Čačić na današnjem sastanku
Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb - Split sa
građevinarima, bankarima i predstavnicima lokalnih gospodarskih
komora. #L#
Direktor Hrvatskih autocesta (HAC) Stanko Kovač, predstavljajući
model financiranja autocesta, najavio je da će od početka iduće
godine cestarine poskupiti za 15-tak posto.
Premijer Račan je na primjeru izgradnje autoceste Zagreb - Split
upozorio i na problem odnosa između efikasnosti i regularnosti.
Stoga se, izvijestio je, u Povjerenstvu razmišlja i o donošenju
posebnog zakona o autocesti Zagreb - Split, dok ne uspijemo u
cijelom gospodarstvu približiti regularnost i efikasnost.
Račan je podsjetio da su neki natječaji za autocestu u toku, na
samom je završetku natječaj za tunel Mala Kapela, a do kraja
siječnja bit će raspisani i ostali natječaji. Radovi duž cijele
trase počeli bi u ožujku, pa je premijer ponovio tvrdnju kako će
autocesta biti gotova 2005. godine.
"Ubrzana izgradnja te autoceste je težak projekt ali ovoj zemlji
trebaju teški projekti, veliki izazovi. Ne znam kako se drugačije
suprotstaviti naplavinama dešperacije u ovoj zemlji", kazao je
Račan.
Ministar Čačić građevinarima je predstavio novi model financiranja
koji od hrvatskih građevinara ne traži financiranje, nego
poštivanje rokova, kvalitete i cijena.
I Čačić je ponovio premijerovu najavu o mogućnosti avansnog
plaćanja građevinarima, a bankarima potvrdio da Vlada jamči za
projekt autoceste i da ga je spremna pratiti.
Čačić je iznio i podatke da je u razdoblju od 1971. do 2001. godine u
cestogradnju u Hrvatskoj bilo uloženo 4,4 milijarde njemačkih
maraka, a u iduće četiri godine planira se uložiti 4,43 milijarde
maraka. U idućih 12 godina u cestogradnju planiramo uložiti 8,6
milijardi maraka, rekao je.
Prema ubrzanom programu ulaganja u autoceste od planiranih 4,43
milijarde maraka u iduće četiri godine, na izgradnju autoceste
Zagreb - Split do 2005. uložit će se nešto više od 3 milijarde
maraka.
Model financiranja zasniva se na dugoročnim bankarskim kreditima,
kazao je direktor HAC-a Stanko Kovač. Najnovije simulacije
pokazuju da kriteriji za te kredite ne bi smjeli biti rok otplate
manji od osam godina, uz tri godine počeka i uz kamatu od 8 posto,
iako su neki već ugovorili i kamatu od 4,6 posto.
Kovač je predstavio i detaljne rokove za izgradnju pojedinih
dionica autoceste Zagreb - Split, najavljujući uz ostalo da bi
2003. bilo moguće skretanje prometa s plitvičke ceste na gotovi
dio, a 2004. bila bi gotova kompletna autocesta do Zadra 2, osim
tunela Mala Kapela.
U kraćoj raspravi upozoreno je na problem natječaja i slučajeve
kada najpovoljniji po cijeni ne dobiju posao. Osnovno je načelo
regularnost, a u izboru su važne i reference, cijena, garancije i
ostalo, istaknuo je ministar Čačić.
(Hina) bn ds