FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RAČAN: AVANSI GRAĐEVINARIMA ZA AUTOCESTU ZAGREB - SPLIT

ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - U idućih nekoliko mjeseci u Hrvatskoj će se ugovoriti milijarde kuna u cestogradnji, a Vlada je spremna i na avansno plaćanje građevinarima, istaknuli su premijer Ivica Račan i ministar javnih radova Radimir Čačić na današnjem sastanku Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb - Split sa građevinarima, bankarima i predstavnicima lokalnih gospodarskih komora.
ZAGREB, 5. prosinca (Hina) - U idućih nekoliko mjeseci u Hrvatskoj će se ugovoriti milijarde kuna u cestogradnji, a Vlada je spremna i na avansno plaćanje građevinarima, istaknuli su premijer Ivica Račan i ministar javnih radova Radimir Čačić na današnjem sastanku Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autoceste Zagreb - Split sa građevinarima, bankarima i predstavnicima lokalnih gospodarskih komora. #L# Direktor Hrvatskih autocesta (HAC) Stanko Kovač, predstavljajući model financiranja autocesta, najavio je da će od početka iduće godine cestarine poskupiti za 15-tak posto. Premijer Račan je na primjeru izgradnje autoceste Zagreb - Split upozorio i na problem odnosa između efikasnosti i regularnosti. Stoga se, izvijestio je, u Povjerenstvu razmišlja i o donošenju posebnog zakona o autocesti Zagreb - Split, dok ne uspijemo u cijelom gospodarstvu približiti regularnost i efikasnost. Račan je podsjetio da su neki natječaji za autocestu u toku, na samom je završetku natječaj za tunel Mala Kapela, a do kraja siječnja bit će raspisani i ostali natječaji. Radovi duž cijele trase počeli bi u ožujku, pa je premijer ponovio tvrdnju kako će autocesta biti gotova 2005. godine. "Ubrzana izgradnja te autoceste je težak projekt ali ovoj zemlji trebaju teški projekti, veliki izazovi. Ne znam kako se drugačije suprotstaviti naplavinama dešperacije u ovoj zemlji", kazao je Račan. Ministar Čačić građevinarima je predstavio novi model financiranja koji od hrvatskih građevinara ne traži financiranje, nego poštivanje rokova, kvalitete i cijena. I Čačić je ponovio premijerovu najavu o mogućnosti avansnog plaćanja građevinarima, a bankarima potvrdio da Vlada jamči za projekt autoceste i da ga je spremna pratiti. Čačić je iznio i podatke da je u razdoblju od 1971. do 2001. godine u cestogradnju u Hrvatskoj bilo uloženo 4,4 milijarde njemačkih maraka, a u iduće četiri godine planira se uložiti 4,43 milijarde maraka. U idućih 12 godina u cestogradnju planiramo uložiti 8,6 milijardi maraka, rekao je. Prema ubrzanom programu ulaganja u autoceste od planiranih 4,43 milijarde maraka u iduće četiri godine, na izgradnju autoceste Zagreb - Split do 2005. uložit će se nešto više od 3 milijarde maraka. Model financiranja zasniva se na dugoročnim bankarskim kreditima, kazao je direktor HAC-a Stanko Kovač. Najnovije simulacije pokazuju da kriteriji za te kredite ne bi smjeli biti rok otplate manji od osam godina, uz tri godine počeka i uz kamatu od 8 posto, iako su neki već ugovorili i kamatu od 4,6 posto. Kovač je predstavio i detaljne rokove za izgradnju pojedinih dionica autoceste Zagreb - Split, najavljujući uz ostalo da bi 2003. bilo moguće skretanje prometa s plitvičke ceste na gotovi dio, a 2004. bila bi gotova kompletna autocesta do Zadra 2, osim tunela Mala Kapela. U kraćoj raspravi upozoreno je na problem natječaja i slučajeve kada najpovoljniji po cijeni ne dobiju posao. Osnovno je načelo regularnost, a u izboru su važne i reference, cijena, garancije i ostalo, istaknuo je ministar Čačić. (Hina) bn ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙