LONDON, 4. prosinca (Hina/Reuters) - Ove će godine u svijetu biti potrošeno 5,8 posto manje novca na oglašavanje nego u 2000., a pad te vrste potrošnje nastavit će se dobrim dijelom i iduće godine, pokazalo je istraživanje britanske
kuće Zenith Optimedia.
LONDON, 4. prosinca (Hina/Reuters) - Ove će godine u svijetu biti
potrošeno 5,8 posto manje novca na oglašavanje nego u 2000., a pad
te vrste potrošnje nastavit će se dobrim dijelom i iduće godine,
pokazalo je istraživanje britanske kuće Zenith Optimedia.#L#
Iduće godine kompanije širom svijeta u svoje reklamiranje utrošit
će 1,3 posto manje sredstava nego 2001. Tako će dvogodišnji trend
smanjivanja troškova oglašavanja, prema izvješću Zenith
Optimedia, biti snažniji i od onog posljednjeg, zabilježenog
početkom 1990-tih. Ipak, u izvješću se naglašava kako se oporavak
treba očekivati pri kraju iduće godine.
Na trenutno stanje na tržištu, kaže se u izvješću, utjecalo je
usporavanje rasta globalnog gospodarstva, posebice nakon 11.
rujna, ali i propast brojnih Internet tvrtki, čiji je poslovni
'boom' 2000. znatno povisio ulaganja u reklamu.
Najviše se kriza u oglašavanju osjeća u SAD, i inače najvećem
svjetskom tržištu za tu vrstu usluga. U Zenith Optimediji očekuju
da će pad ulaganja u oglašavanje u toj zemlji potrajati barem tri
godine, a potpuni se oporavak ne treba očekivati prije 2004.
U SAD-u bi se, prema njihovim podacima, ove godine u reklamiranje
trebalo uložiti 8,7 posto manje nego lani, dok bi pad u 2002. trebao
iznositi 3,5 posto, a u 2003. oko 0,3 posto.
Izvješće Zenith Optimedije analitičari uglavnom drže kao jedan od
najpouzdanijih očekivanja budućih aktivnosti u sektoru
oglašavanja. Ono za iduću godinu predviđa da će najveći pad
troškova za reklamiranje zabilježiti Internet, telekom i
financijske kompanije te tvrtke koje se bave posredovanjem u
zapošljavanju. 'Svjetlu budućnost' onima koji objavljuju reklamne
oglase za turistički, rekreativni i sportski sektor, pak, trebali
bi donijeti Svjetsko nogometno prvenstvo i Olimpijske igre.
(Hina) rub sbo