FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KH: OKRUGLI STOL O KAZALIŠTU NA TELEVIZIJI

ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Treba li kazališne predstave prikazivati na televiziji i na koji je način to najbolje napraviti bila je tema okruglog stola "Kazalište u televizijskom mediju", održanog večeras u Matici hrvatskoj.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Treba li kazališne predstave prikazivati na televiziji i na koji je način to najbolje napraviti bila je tema okruglog stola "Kazalište u televizijskom mediju", održanog večeras u Matici hrvatskoj.#L# O počecima "spašavanja kazališnih predstava od zaborava" snimanjem za televiziju govorio je Nikola Vončina, koji je bio jedan od prvih koji su se time bavili u nas. Predstave su od 1956. gostovale u studijima televizije, podsjetio je Vončina, a tek kada su nabavljena reportažna kola godinu dana kasnije one su se počele i prenositi. Kazališne predstave i dalje se prenose iako neki kritičari tvrde da su one "strano tijelo" na televiziji, rekao je. To što se govori da je televizija autentična umjetnost, a kazalište nešto drugo zablude su koje se ponavljaju, napomenuo je Vončina, dodavši da su se one javljale i kada su se počela ekranizirati književna djela ili prikazivati kino-filmovi na televiziji. Iako kazališni redatelj Joško Juvančić nije želio govoriti o lošim novinskim kritikama nedavnog prenošenja predstave "Ribarske svađe" na televiziju, istaknuo je da bi se predstave trebale prenositi, i to zbog velikih glumačkih i redateljskih kvaliteta, ali bez kulisa u prirodnom ambijentu. Juvančić smatra da postoje tri televizijska pristupa kazališnoj predstavi. Prvi je arhivsko-povijesno-dokumentaristički kao obveza za budućnost, drugi je snimanje predstava zbog specifičnog medijskog trenutka, a ne njihove kvalitete, i treći, koji, kako je rekao, više nije aktualan, da se predstavom na televiziji kaže ono što se zbog kontrole političkog establishmenta inače nije moglo. Ne postoji autentičnost televizije, ona je hibridni medij koji daje samo trenutak, naglasio je urednik u Dramskom programu Drago Kekanović, izrazivši sumnju u to da se u vrijeme velikih vijesti i filmskih hitova kazališne predstave mogu smjestiti na televiziju. Rekao je da mu se čini kao da je kazalište zatvoreni medij koji radi samo za sebe i ne računa na mogućnost da ga pogleda šira publika. Redatelj TV-drama Eduard Galić govorio je o tehničkim poteškoćama prijenosa kazališne predstave, jer, rekao je, kod nas televizija još ne pruža sve što bi omogućilo da teatar na TV-u djeluje dinamično, da se bolje čuje glumce, da se bolje kadriraju scene i da se osjeti "dah publike". Galić problem vidi i u kulturnoj sredini, kod koje se "mora stvoriti navika da želi pogledati kazališnu predstavu". Primjer da je moguće kvalitetno prenositi kazališne predstave pronašao je na talijanskoj i njemačkoj televiziji, koje ih redovito prenose u svojim programima. Organizatori okruglog stola bili su Odjel za kazalište i film Matice hrvatske i časopis "Kazalište", u kojem će u cijelosti biti objavljen razgovor s okruglog stola. (Hina) ag mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙