ZAGREB, 19. studenog (Hina) - Danas kada riječ "elektromobil" izaziva gotovo sažaljiv osmjeh "benzinaša" i "naftaša" jedva da se itko sjeća da je, primjerice, 1900. godine, američkim cestama jurilo ili puzalo čak 38 posto automobila
na električni pogon?!
ZAGREB, 19. studenog (Hina) - Danas kada riječ "elektromobil"
izaziva gotovo sažaljiv osmjeh "benzinaša" i "naftaša" jedva da se
itko sjeća da je, primjerice, 1900. godine, američkim cestama
jurilo ili puzalo čak 38 posto automobila na električni pogon?!
#L#
Krajem 19. stoljeća elektromobil je bio modni hit na ulicama Pariza
i Londona. Od elektromobila, u to vrijeme, nije bilo na kopnu bržeg
prijevoznog prometala. Belgiski inženjer Camille Jenatzy postigao
je 1899. godine rekord od tada nevjerojatnih 105,9 km/h! Jedan od
najvećih komercijalnih uspjeha tog razdoblja postigao je
elektroautomobil njemačkog inženjera Ferdinanda Porschea sa
"respektabilnom snagom" od 12 ks koji je bio pravim miljenikom
engleske aristokracije.
Usavršavanje motora s unutarnjim sagorijevanjem dovodi do toga da u
SAD od 1900. do 1905. elektromobil padne s 38 na samo 7 posto, da bi
nakon toga nestao najprije iz statističkih izvješća, te s
prometnica, objašnjava se u glasilu HEP-a. Stoljeće kasnije, nakon
što je kotač industrijskog razvitka opisao puni krug, elektromobil
postaje opsesijom ne samo vizionara nego i tehnologa i gospodarskih
planera.
(Hina) ld ld