ZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Saborski Odbor za prostorno uređenje i zaštitu okoliša razmatrajući na današnjoj sjednici gradnju buduće autoceste Zagreb-Split kroz Gacku dolinu, u zaključcima je preporučio da se još jednom procijene i
usporede ukupni troškovi izgradnje za sve tri varijante.
ZAGREB, 14. studenoga (Hina) - Saborski Odbor za prostorno uređenje
i zaštitu okoliša razmatrajući na današnjoj sjednici gradnju
buduće autoceste Zagreb-Split kroz Gacku dolinu, u zaključcima je
preporučio da se još jednom procijene i usporede ukupni troškovi
izgradnje za sve tri varijante. #L#
Procjena ukupnih troškova svake potencijalne trase ("A", "B" ili
"E") mora uključivati i procjenu troškova zaštite okoliša,
praćenja stanja okoliša i sigurnosti prometa, te njihov udio u
ukupnim troškovima izgradnje.
Također procjena se mora temeljiti na istim parametrima za svako
varijantu rješenje, uz analizu koristi i troškova za lokalno
stanovništvo, koje uključuje socijalna pitanja, demografska
kretanja i razvoj gospodarstva.
Prema varijanti "A" cesta bi prolazila Kapelom na nadmorskoj visini
iznad 600 metara, do Ličkog Lešća preko izvorišta Gacke. Ekolozi i
stanovništvo tog dijela Ličko-senjske županije međutim napominju
da bi ta varijanta štetila vodenom potencijalu koji opskrbljuje
podvelebitsko primorje, otoke Pag i Rab.
I varijanta "B" prolazila bi kroz Gacku dolinu, pa bi isto tako,
prema mišljenju tamošnjeg stanovništva, štetila krajobrazu i
budućem razvitku tog kraja. Postoji i podvarijanta "B" koja bi išla
rubom Gacke doline.
Varijantu "E" (velebitsku) podržava tamošnje stanovništvo i sve
političke stranke u Ličko-senjskoj županiji, s obrazloženjem da se
njome štite ekološke i prirodne vrijednosti Gacke doline koje su
temelj za gospodarski razvitak toga kraja. Za varijantu "E", kao
ekološki najpogodniju, nedavno se odlučila i Komisije za ocjenu
studije utjecaja na okoliš za dionicu tunel Mala Kapela-Žuta Lokva-
Ličko Lešće, Ministarstva za zaštitu okoliša i prostornog uređenja
RH.
Saborski Odbor za prostorno uređenje i zaštitu okoliša danas je
podupro ocjene iz Izvješća te Komisije, koje mu je jučer uputilo
Ministarstvo zaštite okoliša.
Budući da je Odbor upoznat kako su u tijeku dogovori o pronalaženju
modificirane varijante koridora "B", danas je zaključeno da će
nastaviti raspravu o prometnoj problematici nakon što ga
Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja izvijesti o
konačnom očitovanju Komisije za ocjenu studije utjecaja na okoliš
za sve varijante izgradnje buduće autoceste od Zagreba do Splita.
Članovi Odbora također utvrdili da je buduća autocesta Zagreb-
Split prioritet u programu razvoja hrvatske cestovne mreže do
godine 2005.
(Hina) mvr sp