LOS ANGELES, 14. studenoga (Hina/AFP) - Film "Harry Potter i kamen mudraca" počinje se u petak prikazivati u kinima u SAD-u, a filmski studio Warner Bros nada se oboriti rekord gledanosti za prvi tjedan prikazivanja, dok su već
stotine tisuća ulaznica prodane unaprijed.
LOS ANGELES, 14. studenoga (Hina/AFP) - Film "Harry Potter i kamen
mudraca" počinje se u petak prikazivati u kinima u SAD-u, a filmski
studio Warner Bros nada se oboriti rekord gledanosti za prvi tjedan
prikazivanja, dok su već stotine tisuća ulaznica prodane
unaprijed. #L#
Zasnovan na prvom nastavku dogodovština malog čarobnjaka,
britanske spisateljice Joanne Kathleen Rowling, film koji je
koštao 125 milijuna dolara, počet će se prikazivati 16. studenoga u
više od 3400 američkih kinodvorana.
"Moguće je da film postane najgledaniji u filmskoj povijesti",
izjavila je Dana Haris, novinarka specijalizirana za studije
Warner.
To mišljenje dijeli John Singh, glasnogovornik tvrtke za prodaju
filmskih ulaznica Fandango koja je zabilježila desetke tisuća
rezervacija tjedan dana prije premijere filma.
"Tim ritmom možemo očekivati najbolju premijeru u povijesti
filma", rekao je on.
Adaptacija cjelokupne sage na velikom ekranu mogla bi postati
zlatna koka filmske industrije, posebice zahvaljujući proizvodima
vezanima uz film koji donose milijune dolara zarade i dodaju se
prihodima od filma.
No, nakon razočaranja uzrokovana "Pearl Harborom", smatranim
Warnerovim neuspjehom usprkos 200 milijuna dolara prihoda,
dužnosnici studija postali su oprezni u svojim izjavama.
"Nesklon sam ideji prikazivanja naših očekivanja u brojkama",
izjavio je Alan Horn, predsjednik studija koji već mjesecima radi
na divovskoj reklamnoj kampanji.
No, po mišljenju Gordona Hodgea, analitičara tvrtke Thomas Weisel
Partners, saga u sedam epizoda o malom čarobnjaku zelenih očiju i
okruglih naočala mogla bi "proizvesti deset milijardi dolara
prihoda i oko dvije milijarde dolara zarade za AOL Time Warner, od
čega 300 milijuna dolara u sljedećih 12 mjeseci".
Film bi trebao oduševiti mlade obožavatelje malog čarobnjaka. Neki
privilegirani, koji su već prisustvovali svjetskoj pretpremijeri
4. studenoga u Londonu, već su prenijeli svoje oduševljenje.
Prevedena na 40 jezika, četiri sveska dogodovština Harryja Pottera
izašlih do danas prodana su u 100 milijuna primjeraka u 200 zemalja
i djeca iz čitavog svijeta razmjenjuju sličice s njegovim likom,
pišu olovkama s natpisom Harry Potter i spavaju na jastučnicama
koje ga predstavljaju.
Zbog preciznosti s kojom djeca znaju do u najmanje detalje priču o
svojem junaku, filmska adaptacija je bila posebno teška,
objašnjava redatelj filma Chris Columbus koji je već režirao
uspješnice poput "Tatice u suknji" s Robinom Williamsom u glavnoj
ulozi.
"Ljudi neće ništa propustiti. Sačuvali smo 95 posto velikih
trenutaka u knjizi", rekao je on u interviewu tjedniku
Entertainment Weekly.
Tipično britanski karakter priče također je sačuvan i to
zahvaljujući naporima same autorice, u bojazni da će Hollywood
snimiti bezdušnu verziju njezina djela.
Tako, usprkos ekskluzivnom sporazumu Warnera i Coca-Cole koja je
investirala 150 milijuna dolara u film, spisateljica je uspjela
postići da se nijedna boca slavnog pića ne pojavi u filmu.
(Hina) bnš bnš