ZAGREB, 8. studenoga (Hina) - Hrvatska turistička zajednica (HTZ) će u idućoj godini, uz nastavak započetih aktivnosti u ovoj godini, početi provoditi i postavke strateško-marketinškog plana hrvatskog turizma kojim je predviđeno
pojačavanje aktivnosti na unapređenju hrvatske turističke ponude te kreiranju novih i raznovrsnih turističkih proizvoda, a kojima bi Hrvatska do 2005. godine dostigla međunarodno prihvaćene standarde.
ZAGREB, 8. studenoga (Hina) - Hrvatska turistička zajednica (HTZ)
će u idućoj godini, uz nastavak započetih aktivnosti u ovoj godini,
početi provoditi i postavke strateško-marketinškog plana
hrvatskog turizma kojim je predviđeno pojačavanje aktivnosti na
unapređenju hrvatske turističke ponude te kreiranju novih i
raznovrsnih turističkih proizvoda, a kojima bi Hrvatska do 2005.
godine dostigla međunarodno prihvaćene standarde.#L#
Osnova je to programa rada HTZ-a za 2002. godinu prihvaćenog na
nedavno održanoj sjednici Turističkog vijeća u kojem se naglašava
da je iduća godina polazna godina ostvarenja ciljeva srednjoročnog
strateško-marketinškog plana hrvatskog turizma 2001.-2005.
Usvajanje toga plana, kojeg u suradnji s Ministarstvom turizma i
HTZ-om izrađuje španjolska tvrtka THR, očekuje se do kraja ove
godine.
Uz to, HTZ će u idućoj godini djelovati i na uklanjanju uočenih
nedostataka tijekom ovogodišnje turističke sezone, a prije svega
na problem neprijavljivanja gostiju te neprilagođenog radnog
vremena trgovina, banaka, pošta i drugog. U programu rada za 2002.
ukazuje se i na nužnost većeg angažmana nižeg ustroja sustava HTZ-a
u koncipiranju turističke ponude uz naglasak na poticanje razvoja
svih oblika selektivnog turizma i malog poduzetništva u turizmu.
S ciljem što kvalitetnije obrade inozemnog tržišta u programu rada
HTZ-a za 2002. planirano je 18,5 milijuna kuna za oglašavanje u
pojedinim zemljama. Novost u programu su sredstva namijenjena
udruženom oglašavanju na inozemnim tržištima, za što je, unutar
novca previđenog za oglašavanje u 2002. godini, HTZ odredio pet
milijuna kuna. Riječ je zapravo o udruživanju sredstava hrvatskih
turističkih tvrtki, specijaliziranih udruga i članica ustroja HTZ-
a sa sredstvima inozemnih partnera namijenjenih promociji, s tim da
svaka strana osigurava sredstva u jednakom omjeru.
U sklopu promocije na inozemnom tržištu HTZ će i u idućoj godini
nastaviti s organiziranjem studijskih putovanja inozemnih
novinara i agenata, a pojačat će se i rad kongresnog ureda HTZ-a.
U 2002. godini HTZ će samostalno ili sa županijskim turističkim
zajednicama nastupiti na ukupno 96 turističkih sajmova, od čega su
45 specijalizirani sajmovi, 19 općih sajmova za široku publiku te
32 poslovna sajma općeg profila. Za nastupe na sajmovima određeno
je 30,3 milijuna kuna ili 12 posto više nego u ovoj godini.
U iduću godinu HTZ će ući i s ukupno 15 inozemnih predstavništava,
od kojih će se oni u Belgiji, Sloveniji i Rusiji otvoriti do kraja
ove godine. Ove su godine već otvorena predstavništva HTZ-a u
Poljskoj i Švedskoj.
Također je predviđeno pojačavanje internetizacije sustava HTZ-a te
izdavačke djelatnosti. Uz izradu većeg broja prospekata nego ove
godine planirano je izdavanje redizajnirane turističke karte
Hrvatske te cjenika, a po zahtjevima tržišta ponovo će se izraditi i
cjenik privatnog smještaja.
Za realizaciju aktivnosti HTZ-a iz programa rada za 2002.
predviđeno je ukupno 136 milijuna kuna ili 2 posto više nego ove
godine.
(Hina) tam ds