FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UZROCI TEŠKOĆA U ČITANJU MOŽDA NISU ISTI ZA OBA SPOLA

NEW YORK, 7. studenoga (Hina/Reuters) - Dječaci i djevojčice imaju različite faktore rizika za teškoće u čitanju, a to pokazuje da biološki uzroci tavkih problema nisu isti za oba spola, izvješćuju istraživači.
NEW YORK, 7. studenoga (Hina/Reuters) - Dječaci i djevojčice imaju različite faktore rizika za teškoće u čitanju, a to pokazuje da biološki uzroci tavkih problema nisu isti za oba spola, izvješćuju istraživači. #L# U studiji u kojoj je sudjelovalo više od 4.800 djece školske dobi, istraživači s klinike Mayo u Rochesteru, Minnesota, otkrili su da dječaci i djevojčice imaju različite faktore rizika za razvoj teškoća u čitanju. Niska težina u porodu, primjerice, udvostručuje rizik djevojčica za probleme u čitanju, ali nema utjecaja na dječake. I dok školovanost roditelja utječe na sve rizike djeteta, među djevojčicama rizik ovisi o majčinoj školovanosti, dok stupanj očeve školovanosti utječe na rizik dječaka. "Rezultati našeg istraživanja pokazuju da je rizik za razvoj teškoća u čitanju znatno različit za djevojčice i dječake", napisali su dr. Jennifer St. Sauver i njezini kolege u časpisu "American Journal of Epidemiology". Djeca s teškoćama u čitanju, što je najčešći tip teškoća u učenju, teško svladavaju čitanje bez obzira na inteligenciju. Istraživanje je otkrilo neke faktore rizika za teškoće u učenju, a među njima su: pripadnost muškom spolu (procjenjuje se da je rizik za dječake dvaput veći nego za djevojčice), niska težina u porodu, pripadnost manjinskoj rasi, majčina mladost i niski stupanj školovanosti majke. Nova istraživanja potvrđuju da su dječaci 2,5 puta skloniji teškoćama u čitanju od djevojčica. Nije jasno zašto su faktori rizika različiti za dječake i djevojčice, kažu istraživači. Djevojčice niske porodne težine imaju veći rizik za teškoće u čitanju, ali se on izjednačuje s rizikom dječaka normalne porodne težine. Bez obzira na ulogu biologije, okoliša i gena na teškoće u čitanju, zaključuju dr. St. Sauver i njezini kolege, buduća istraživanja teškoća u čitanju možda se moraju provoditi odvojeno. (Hina) dgk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙