ZAGREB, 30. listopada (Hina) - Stalna Komisija za procjenu utjecaja na okoliš danas je zaključila da je od tri ponuđene ličke dionice buduće autoceste Zagreb-Split najprihvatljivija varijanta "E".
ZAGREB, 30. listopada (Hina) - Stalna Komisija za procjenu utjecaja
na okoliš danas je zaključila da je od tri ponuđene ličke dionice
buduće autoceste Zagreb-Split najprihvatljivija varijanta
"E".#L#
Komisija je time odbila ponuđene varijante "A" i "B" na ličkoj
dionici Mala Kapela-Žuta Lokva-Otočac.
Taj je zaključak novinarima prenio predsjednik Stalne komisije za
procjenu utjecaja na okoliš pri Ministarstvu zaštite okoliša Nenad
Mikulić.
Konačnu odluku po kojoj će se varijanti graditi lička dionica ("A",
"B" ili "E") donijet će hrvatska Vlada, a to se, naveo je Mikulić,
zbog najavljenih rokova, očekuje uskoro.
Inače Komisija je nakon donošenja odluke o najprihvatljivijoj
dionici buduće autoceste nastavila s radom. Mikulić je najavio da
će Komisija detaljnije pojasniti gdje su prednosti i nedostaci "E"
varijante, definirati mjere zaštite okoliša za sve tri varijante
jer je to od Komisije zatražio investitor - Hrvatske autoceste.
Mjere zaštite okoliša obuhvaćaju procjene s obzirom na buku, na
zaštitu voda, šuma i ukupan krajobraz.
Komisija će izraditi i program zaštite okoliša za varijantu "E".
Današnju odluku o varijanti "E" kao najprihvatljivijoj, Komisija
će proslijediti Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog
uređenja, koje će donijeti rješenje. Rješenje predstavlja uvjete
zaštite okoliša koji se kod gradnje cesta moraju ispoštovati,
upravni je akt i sastavni dio lokacijske dozvole.
Navodeći da se procjenjuje da je varijanta "E" od 150 do 200
milijuna njemačkih maraka skuplja od varijante "A", Mikulić je
rekao da je na Vladi da dade financijsku i tehničku ocjenu varijante
"E".
Novinari su sjednicu Komisije pratili putem video-prijenosa u
Ministarstvu zaštite okoliša.
Nakratko im se pridružio i Slavko Degoricija, predsjednik Udruge
Ličana "Vila Velebita" koji je bio ogorčen što mu nije dozvoljeno da
sudjeluje u radu Komisije. Novinarima je rekao da su svi Ličani za
varijantu "E", koja je jedina "ekološka" i ne ugrožava podzemne
izvore pitke vode rijeke Gacke u kojoj su velike mogućnosti za
gospodarski razvoj Like.
Spomenuo je da INA ima veliki projekt flaširanja i izvoza pitke vode
iz Gacke, vrijedan 12 milijuna maraka, te da je 1,5 milijuna kuna
već uložila u istraživanja.
Predstavnici svih političkih stranaka županije Ličko-senjske 11.
listopada postigli su konsenzus i izabrali varijantu "E" ličke
dionice buduće autoceste Zagreb-Split.
(Hina) bma sšh