BERN, 23. listopada (Hina/dpa/AP) - Švicarska vlada te najveće švicarske banke i kompanije osigurat će više od četiri milijarde franaka za spas nacionalne zrakoplovne kompanije Swissair, čija je propast nanijela znatan "udarac"
švicarskom nacionalnom ponosu.
BERN, 23. listopada (Hina/dpa/AP) - Švicarska vlada te najveće
švicarske banke i kompanije osigurat će više od četiri milijarde
franaka za spas nacionalne zrakoplovne kompanije Swissair, čija je
propast nanijela znatan "udarac" švicarskom nacionalnom
ponosu.#L#
Višetjedna "nagovaranja" vladinih dužnosnika rezultirala su
suglasnošću vodećih švicarskih banaka i kompanija da sudjeluju u
financiranju plana spašavanja nazvanog "Operacija Feniks", iako
niti jedna banka ili kompanija koja će sudjelovati u tom programu
još uvijek nije imenovana.
Za sada su svoje sudjelovanje potvrdili guverneri Zuericha i
Basela, u kojima se nalaze najveće švicarske zračne luke, kao i
predstavnici Raiffeisen banke (četvrte po veličini u toj zemlji).
Dvije banke koje su preuzele na sebe spas Crossaira, UBS i Credit
Suisse, objavile su da više nemaju dovoljno novaca za oživljavanje
Swissaira, ali da će ipak uložiti manji dio potrebnog novca.
Spominje se, iako još uvijek nije potvrđeno, da su za spas Swissaira
zainteresirani Nestle i Roche.
Švicarski predsjednik Moritz Leuenberger prilikom jučerašnjeg
objavljivanja detalja "Operacije Feniks" izjavio je kako su svi
vrlo zadovoljni što je rješenje pronađeno, ali da "nema mjesta
euforiji" jer spašavanje Swissaira podrazumijeva i zatvaranje
brojnih radnih mjesta.
Iako nije decidirano rekao s koliko se otkaza računa, sindikati
procjenjuju da bi se ta brojka mogla kretati od 9.000 do čak 27.000
(od ukupno 70.000 zaposlenih), no nije jasno da li će u taj broj ući
već najavljenih 9.000 otkaza.
Spasonosni plan predviđa da Swissair prijeđe pod kontrolu svoje
tvrtke-kćeri Crossair, pri čemu će Crossair, koji je do sada bio
manja regionalna kompanija, preuzeti većinu europskih i dužih
destinacija, a Swissairu bi preostale samo vrlo daleka odredišta.
Početnih tri milijarde franaka u novi bi Swissair zajedno trebale
uložiti vlada (jednu trećinu), banke i kompanije (dvije trećine),
država bi zatim osigurala kredit za premošćivanje od još milijardu
franaka te dodatnih 600 milijuna franaka za povećanje temeljnog
kapitala tvrtke.
Za sav taj novac, država će dobiti 20 posto vlasništva u obnovljenoj
kompaniji, kantoni 18 posto, a ostatak će biti raspodijeljen između
ostalih investitora.
Švicarska je vlada već pomogla Swissairu s 450 milijuna franaka, a
dodatna sredstva, procjenjuju analitičari, vjerojatno će
"uroditi" proračunskim deficitom.
(Hina) rub nb