KARLOVAC, 22. listopada (Hina)- Karlovački gradonačelnik Božidar Joha, nakon dvodnevnog obilaska nekoliko njemačkih gradova u organizaciji Bavarskog instituta za istraživanje otpada BIFA, održao je danas konferenciju za novinstvo na
kojoj je upoznao javnost s ponuđenom tehnologijom selektiranja otpada, recikliranja, sanacije starih deponija i gradnje novih budući da Karlovčani to pitanje moraju uskoro riješiti.
KARLOVAC, 22. listopada (Hina)- Karlovački gradonačelnik Božidar
Joha, nakon dvodnevnog obilaska nekoliko njemačkih gradova u
organizaciji Bavarskog instituta za istraživanje otpada BIFA,
održao je danas konferenciju za novinstvo na kojoj je upoznao
javnost s ponuđenom tehnologijom selektiranja otpada,
recikliranja, sanacije starih deponija i gradnje novih budući da
Karlovčani to pitanje moraju uskoro riješiti.#L#
"Po njemačkim bi cijenama sveobuhvatno rješenje s kompostirnicom i
reciklažnim postrojenjima stajalo 15 milijuna maraka, ali ono je
isplativo za područje od najmanje 110.000 ljudi. Zbog jeftinijeg
zemljišta kod nas ta bi cijena bila niža, ali mi ni taj novac
nemamo", rekao je gradonačelnik.
"Iako su poduzeća iz Njemačke s kojima surađujemo zainteresirana da
zajedno ulažemo, treba ići po fazama, sve do županijske razine. U
slučaju da se stvore pretpostavke za sveobuhvatno rješenje, to bi
se moglo financirati zajednički s najmanje još trima susjednim
županijama", rekao je gradonačelnik Joha.
Karlovac na postojećem odlagalištu više nema mjesta, a planiranu
lokaciju smetišta na Popović brdu, oko čije izgradnje su priprema
trajale dvije godine, zbog blizine vodotokova Ministarstvo okoliša
je poništilo.
Gradonačelnik se osvrnuo i na gradnju cesta. Država neće graditi
jugoistočnu zaobilaznicu grada Karlovca, ali će nastaviti gradnju
gradskih prstena za odvajanje lokalnog od tranzitnog prometa,
rekli su gradnoačelnik Joha i pročelnik Odjela komunalnih
djelatnosti i prostornog uređenja Miro Škrgatić.
"Hrvatske ceste su naručile studiju o isplativosti gradnje
zaobilaznice, a u vezi s izgradnjom autoceste od Bosiljeva do
Splita ona je pokazala da jugoistočna zaobilaznica nema
opravdanja. Pronađeno je rješenje da se nastavi s gradnjom gradskog
prstena", rekao je pročelnik Škrgatić. Gradski prsten je vrijedan
22 milijuna kuna, a do sada je utrošeno sedam na projekte i
imovinsko-pravne poslove, kao i na gradnju dvaju velikih i
semaforiziranih raskrižja koja su već u upotrebi i spajaju naselja
Luščić i Rakovac.
Od srpnja je projekt stao i do neki dan se činilo da je potpuno
odbačen. Međutim, kako je to veza triju državnih cesta; 505 za
Sloveniju preko Ozlja, pa D3 stare ceste za Rijeku i D6, pravca
preko Netretića za Sloveniju, gradske su vlasti postigle da se
gradski prsten s rotorom u Marmontovoj aleji i s mostom preko Kupe
ne tretira kao ceste nižih kategorija i da je briga gradskog
proračuna, nego kao državna cesta. Danas je Ministarstvu
pomorstva, prometa i veza dostavljen zahtjev za kategorizacijom
užeg gradskog prstena kao državne ceste. Ako Ministarstvo, kao što
je prošlog tjedna dogovoreno u Karlovcu s ministrom Alojzom
Tušekom, to odobri, gradski će prsten financirati Hrvatske ceste,
kao što je to u proljeće prošle godine odobrio Hrvatski sabor.
(Hina) vhor vkn