MILANO, 12. listopada (Hina/Reuters) - Najteža nesreća civilnih zrakoplova u talijanskoj povijesti, koja se ovaj tjedan dogodila na milanskom aerodromu Linate, mogla bi se ponoviti i na drugim aerodromima, npr. na Malpensi koja je
jednako slabo zaštićena od magle i nema aktivan zemaljski radar, tvrde u petak stručnjaci.
MILANO, 12. listopada (Hina/Reuters) - Najteža nesreća civilnih
zrakoplova u talijanskoj povijesti, koja se ovaj tjedan dogodila na
milanskom aerodromu Linate, mogla bi se ponoviti i na drugim
aerodromima, npr. na Malpensi koja je jednako slabo zaštićena od
magle i nema aktivan zemaljski radar, tvrde u petak stručnjaci.#L#
U ponedjeljak se u gustoj magli putnički zrakoplov pogreškom
zatekao na pisti upravo kad je uzlijetao mlažnjak tvrtke SAS.
Poginulo je 118 ljudi.
Zbog sudara su pokrenute barem tri istrage, a počela je i rasprava o
tome kako to da na aerodromu Linate nema radarskoga sustava koji,
iako nije obvezan, međunarodna avijacijska tijela preporučuju.
"Bila je to jedna strahovito jednostavna nesreća. Za lošega vremena
taj rizik postoji na svakom aerodromu bez zemaljskoga radara",
rekao je David Learmount, urednik za pitanja sigurnosti u časopisu
Flight International.
"Mislim da je opasnost jednaka (na glavnom milanskom aerodromu
Malpensa). Rizik rada u istim vremenskim uvjetima isti je. Morat će
nešto poduzeti", dodao je.
I Chris Yates, urednik u Jane's Aviation Security, izražava
zabrinutost za sigurnost putnika na Malpensi, nakon rimskoga
Fiumicina, drugoga talijanskoga aerodroma.
"Nedostatak zemaljskoga radara mogao bi biti težak problem za
Malpensu", kaže Yates. "Da je ta oprema bila uključena na aerodromu
Linate, više je od 90 posto izgleda da se nesreća ne bi bila
dogodila.
Većina glavnih europskih aerodroma, čak i manji poput
mančesterskoga, imaju sustav zemaljskoga nadzora.
(Hina) vm