FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GSS: GRČEVITA BORBA ZA OPSTANAK AVIOKOMPANIJA

ZAGREB/LONDON/WASHINGTON, 10. listopada (Hina/dpa/Reuters) - Osim ljudskih, najveće žrtve terorističkih napada na New York i Washington postale su svjetske zrakoplovne kompanije koje, zbog zabrinjavajućeg pada prometa i straha da ih ne snađe sudbina propalog Swissaira, iznalaze različite načine da prežive jednu od najvećih kriza svjetske avioindustrije.
ZAGREB/LONDON/WASHINGTON, 10. listopada (Hina/dpa/Reuters) - Osim ljudskih, najveće žrtve terorističkih napada na New York i Washington postale su svjetske zrakoplovne kompanije koje, zbog zabrinjavajućeg pada prometa i straha da ih ne snađe sudbina propalog Swissaira, iznalaze različite načine da prežive jednu od najvećih kriza svjetske avioindustrije.#L# Na zrakoplovnom tržištu vodi se, kažu analitičari, grčevita borba za opstanak. Dio izgubljenog novca prijevoznici pokušavaju nadoknaditi bilo povećavanjem cijena, bilo posebnim, vrlo privlačnim popustima, smanjivanjem plaća upravama ili zaposlenicima te u najgorem slučaju otkazima. Najavljene otkaze gotovo je nemoguće prebrojati, budući da su najave svakodnevne. Samo ovoga tjedna, uz 9.000 Swissairovih, najavljeno je da će bez posla ostati 800 zaposlenika Austrian Airlinesa, 2.500 radnika irskog Aer Lingusa, 16.000 zaposlenih u australskom Ansettu, 800 u Air New Zealandu, te oko 10 posto poslovodnog kadra australskog Qantasa. Uprave Singapore Airlinesa i Austrian Airlinesa primat će, pak, 7 do 15 posto niže plaće, a u Air New Zealandu mole svoje radnike da odu na neiskorištene godišnje odmore i prestanu raditi prekovremeno. British Airways, pak, planira smanjiti plaće na svim razinama - direktorima za 15 posto, ostalom poslovodstvu za 10 posto, a gotovo 36.000 preostalih djelatnika ostat će bez jubilarnih nagrada te naknada za rad vikendima i praznicima. Povišenje cijena usluga najavljuju uglavnom manje, europske aviokompanije, dok su za pojeftinjenjem posegnule gotovo sve najveće. Swissair tako, pod sloganom "Sad ili nikad" po izuzetno niskim cijenama pokušava popuniti svoje zrakoplove koji će letiti samo do 27. listopada, a snižavanje cijena karata u Irskoj je izazvao "rat" između Aer Lingusa i Ryanaira. Naime, irski stjegonoša Aer Lingus objavio je da će sniziti cijene svojih karata za 50 do 70 posto, pri čemu će povratne karte za sve njihove letove unutar Europe stajati 59 irskih funti. Ryanair je odgovorio snižavanjem svojih karata za iste destinacije na svega 29,99 irskih funti. No da sve te mjere neće biti dovoljne za poboljšanje financijske situacije ili čak opstanak nekih prijevoznika, pokazuje činjenica da je velik broj zrakoplovnih kompanija zatražilo pomoć od svojih vlada. Tako je belgijskoj Sabeni, koja je bila prisiljena pokrenuti stečajni postupak, vlada pomoć već odobrila, što je danas odobrila i Europska komisija. Takva odluka izazvala je službeni prigovor Lufthanse, koja smatra da se time narušava konkurentnost na tržištu. Naravno, državnu pomoć su zatražile i brojne američke aviokompanije. Kongres SAD-a odobrio je 15 milijardi dolara "težak" spasonosni paket, no pažljivije isčitavanje pokazalo je da on u sebi nosi i mogućnost da država za uloženi novac dobije i dio vlasništva nad njima. Takav prijedlog još treba odobriti američki predsjednik, a analitičare sa zanimanjem očekuju njegovu reakciju, budući da je ulazak države u privatni sektor suprotno principima republikanaca, a time i George W. Busha. (Hina) rub nb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙