ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Hrvatske su putničke agencije u ovogodišnjem rujnu zabilježile 5,7 postotni pad prodaje zrakoplovnih karata u odnosu na isti lanjski mjesec, a izostao je i prosječni mjesečni porast prometa od 32 posto
zabilježen u poslovanju agencija tijekom prvih osam mjeseci ove godine, što je, kako su izvijestili iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), direktna posljedica terorističkih napada na SAD.
ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Hrvatske su putničke agencije u
ovogodišnjem rujnu zabilježile 5,7 postotni pad prodaje
zrakoplovnih karata u odnosu na isti lanjski mjesec, a izostao je i
prosječni mjesečni porast prometa od 32 posto zabilježen u
poslovanju agencija tijekom prvih osam mjeseci ove godine, što je,
kako su izvijestili iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA),
direktna posljedica terorističkih napada na SAD.#L#
Zbog pada prodaje zrakoplovnih karata putničke agencije su, a kako
napominje predsjednik avio sekcije UHPA-e Mladen Lemajić, oštećene
za oko 17 milijuna kuna. Uz to, dodaje Lemajić, broj refundiranih
karata, odnosno onih koje nisu realizirane i za što se traži povrat
novca u odnosu na prošlogodišnji rujan porastao je 60 posto.
Trend pada prometa u prodaji zrakoplovnih karata se i dalje
nastavlja, čime se svjetska kriza u zrakoplovnom prometu odrazila i
na Hrvatsku, kazao je Lemajić.
Kada se padu prodaje zrakoplovnih karata pridodaju gubici koje
agencije imaju uslijed planiranih, a nerealiziranih paket
aranžmana domaćih putnika u inozemstvo, posebno u daleke zemlje,
jasno je da je poslovanje putničkih agencija ozbiljno ugroženo,
istaknuo je Lemajić.
Neke putničke agencije već uvode mjere štednje, a kako se
procjenjuje, kaže Lemajić, pojedine bi agencije mogle i otpuštati
dio zaposlenih u prvom redu u prodaji zrakoplovnih karata i
aranžmana.
Inače, od 188 putničkih agencija članica UHPA-e njih 80 bavi se i
prodajom zrakoplovnih karata odnosno ima licencu Međunarodne
asocijacije za prodaju avio karata (IATA).
(Hina) tam ds