TOKIO, 2. LISTOPADA (HINA/REUTERS) - NAKON ŠTO SU AMERIČKE TOKIO, 2. listopada (Hina/Reuters) - Nakon što su američke zrakoplovne kompanije objavile koliko su ih snažno pogodile posljedice terorističkog napada na SAD, te dobile 15
milijardi američkih dolara pomoći od Kongresa, i zračni prijevoznici u ostatku svijeta traže pomoć svojih vlada.
TOKIO, 2. listopada (Hina/Reuters) - Nakon što su američke
zrakoplovne kompanije objavile koliko su ih snažno pogodile
posljedice terorističkog napada na SAD, te dobile 15 milijardi
američkih dolara pomoći od Kongresa, i zračni prijevoznici u
ostatku svijeta traže pomoć svojih vlada. #L#
Japanska je vlada danas odlučila pomoći domaćoj zrakoplovnoj
industriji, koja ne može izdržati teret snažnog skoka premija
osiguranja i pada potražnje.
Prošloga tjedna, naime, osiguravatelji su odlučili povisiti
premije osiguranja za 1,25 dolara po putniku, te ograničiti
maksimalni iznos odštete u slučaju terorističkog napada ili ratnih
posljedica na 50 milijuna dolara.
Japanska će vlada s dvije milijarde dolara jamčiti pokriće
odštetnih zahtjeva koji premašuju 50 milijuna dolara. Tamošnja
zrakoplovna industrija, koja uključuje tri prijevoznika - Japan
Airlines, All Nippon Airways i Japan Air System - imat će jamstva
vlade sljedećih šest mjeseci.
Japanske su kompanije zatražile od vlade i financijsku pomoć za
podmirivanje troškova povećanih mjera sigurnosti u zračnim lukama,
no taj se zahtjev još razmatra. Japansko ministarstvo transporta
procjenjuje da bi ti troškovi mogli iznositi oko 380 milijuna
dolara.
Kanadska vlada također je obećala pomoći svom najvećem
prijevozniku, Air Canadi. Ta kompanija traži pomoć od 1,9 do 2,5
milijardi dolara, no pojedini parlamentarni zastupnici smatraju da
bi se, prije odobravanja pomoći, tvrtka trebala restrukturirati.
Švicarski prijevoznik Swissair dobio je jučer pomoć švicarskih
banaka kako bi izbjegao kolaps, koji mu je prijetio zbog starih
dugovanja, ali i velikog pada potražnje nakon terorističkih napada
na SAD.
Vlade mnogih drugih država - Australije, Novog Zelanda, Indije,
Singapura, Hong Konga te Južne Koreje - ponudile su domaćim
zrakoplovnim prijevoznicima pomoć pri pokrivanju rastućih
troškova osiguranja.
Zrakoplovni prijevoznici nastoje vratiti povjerenje putnika,
ponajviše onih koji su putovali poslovnom i prvom klasom, što je
činilo većinu njihovih prihoda.
Povratak putnika ipak najviše muči američke kompanije. U rujnu je
tako AMR korporacija, u čijem je sastavu i najveći američki
zrakoplovni prijevoznik American Airlines, objavila da je
popunjenost zrakoplova u prosjeku iznosila 59,6 posto, što je 10,2
postotna boda manje nego mjesec dana ranije.
Peti po veličini američki prijevoznik Continental Airlines
zabilježio je, pak, u tom razdoblju pad popunjenosti zrakoplova za
11 postotnih bodova, na 61,4 posto.
Zbog loših rezultata poslovanja i pada potražnje, američka je
zrakoplovna industrija nakon napada na SAD najavila otpuštanje
više od 100 tisuća radnika, a najveći američki prijevoznici
smanjili su kapacitete za 20 posto.
U nastojanju da vrati putnike United Airlines nudi tako od 25 do 50
posto niže cijene za unaprijed kupljene karte koje će se koristiti
do kraja godine. Pojedini regionalni prijevoznici nude, pak, niže
cijene i bez kupovine karata unaprijed.
(Hina) sbo nb