ZAGREB, 1. listopada (Hina)- Trideset i peti svjetski kongres međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICE, na kojem sudjeluje stotinjak likovnih kritičara iz zemlje i svijeta, otvoren je danas u Muzeju "Mimari" u Zagrebu.
ZAGREB, 1. listopada (Hina)- Trideset i peti svjetski kongres
međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICE, na kojem sudjeluje
stotinjak likovnih kritičara iz zemlje i svijeta, otvoren je danas
u Muzeju "Mimari" u Zagrebu. #L#
Tema toga za kritičare važna skupa koji je priredila Hrvatska
sekcija AICE-a su "Strategije moći" s podtemama "Naslijeđe
modernizma i imperativ moderniteta", "Institucionalni okviri" te
"Seksulanost i moć".
Pozdravivši sudionike, ministar kulture Antun Vujić izrazio je
zadovoljstvo što se Kongres održava u Hrvatskoj, dodavši kako je
Hrvatska i na taj način pokazala da želi sudjelovati u recepciji
kulturnih interesa Europe i svijeta.
Ministarstvo kulture će osnivanjem kulturnih vijeća upozoriti i na
značaj vizaulanih umjetnosti, nov način upravljanja ustanovama
važnim za suvremenu hrvatsku likovnu scenu, dodao je, spomenuvši i
početak gradnje muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i Rijeci.
Predsjednica AICE-a Kim Levin podsjetila je na važnost teme skupa,
rekavši kako vizualna umjetnost danas više nego ikada mijenja svoje
oblike i utječe na strukturu civilizacije. Pohvalila je
organizatore na odabiru teme koja je i te kako važna danas u
svijetu, osobito nakon napada na SAD.
Predsjednik Hrvatske sekcije AICE-a Berislav Valušek istaknuo je
veliku ulogu likovnih kritičara u današnjem procesu globalizacije,
rekavši kako struka likovnog kritičara nije malena u odnosu prema
individaulnoj odgovornosti za pisanu riječ. Valušek je postavio
pitanje odnosa između moći pojedinca, odgovornosti i slobode
kojoj, kako je rekao, treba dati smisao.
Bojana Pejić iz Berlina govorila je o "Seksualnosti i moći" na
temelju djela Sanje Iveković "Rosa Luxemburg", koje povezala s
Kipom slobode u New Yorku.
Ana Maria Tavares iz Brazila govoria je o inflaciji kritike
modernizma i njezinu utjecaj na brazilsku povijest umjetnosti.
Skup se nastavlja popodne, a sudionici će pokušati odrediti širinu
pojma likovnih umjetnosti danas u svijetu u odnosu na strategije
moći.
(Hina) ta mc