ZAGREB, 24. rujna (Hina)LONDON - Potražnja za pivom u Velikoj Britaniji spala je na najnižu razinu u posljednjih trideset godina, pokazuje istraživanje provedeno za list The Publican, koje tu pojavu ocjenjuje posljedicom veće
potražnje za vinima i žestokim pićima. U zemlji u kojoj krigla piva za šankom lokalnog puba predstavlja pravu instituciju, potražnja za tim pićem neprekidno pada iz godine u godinu. Ove je godine pala za 3,7 posto u odnosu na prošlu, dok je potražnja za žestokim pićima porasla za 2 posto, a za vinima čak 8,5 posto. "Jedan od razloga je internacionalizacija Britanaca. Ljudi odlaze na odmor na Sredozemlje i piju vino u Portugalu, Španjolskoj i Italiji. Sve više i više večeraju u restoranima i imaju tendenciju uz jelo piti vino", kaže Rob Hayward, direktor britanske Udruge za pivo i pubove. Suprotno tome, pivo je i dalje, prema istraživanjima, najmilije piće Britanaca. WASHINGTON - S knedlom u grlu, piloti i putnici ukrcavaju se svakoga dana u zrakoplove u američkim zračnim lukama, bacajući uplašene poglede na svoje suputnike i tražeći lica koja bi mogla biti sumnjiva.
ZAGREB, 24. rujna (Hina)
LONDON - Potražnja za pivom u Velikoj Britaniji spala je na najnižu
razinu u posljednjih trideset godina, pokazuje istraživanje
provedeno za list The Publican, koje tu pojavu ocjenjuje
posljedicom veće potražnje za vinima i žestokim pićima.
U zemlji u kojoj krigla piva za šankom lokalnog puba predstavlja
pravu instituciju, potražnja za tim pićem neprekidno pada iz godine
u godinu. Ove je godine pala za 3,7 posto u odnosu na prošlu, dok je
potražnja za žestokim pićima porasla za 2 posto, a za vinima čak 8,5
posto.
"Jedan od razloga je internacionalizacija Britanaca. Ljudi odlaze
na odmor na Sredozemlje i piju vino u Portugalu, Španjolskoj i
Italiji. Sve više i više večeraju u restoranima i imaju tendenciju
uz jelo piti vino", kaže Rob Hayward, direktor britanske Udruge za
pivo i pubove.
Suprotno tome, pivo je i dalje, prema istraživanjima, najmilije
piće Britanaca.
WASHINGTON - S knedlom u grlu, piloti i putnici ukrcavaju se svakoga
dana u zrakoplove u američkim zračnim lukama, bacajući uplašene
poglede na svoje suputnike i tražeći lica koja bi mogla biti
sumnjiva.
Nikakve sigurnosne mjere, a brojne su koje su poduzele američke
zračne kompanije i službe sigurnosti, ne mogu putnike uvjeriti da
će njihov let biti siguran.
Sigurnosne službe općeprisutne su na aerodromima, putnici nekoliko
puta prolaze kroz kontrole, kompanije traže dolazak u zračnu luku
dva ili tri sata prije leta, putnicima se oduzimaju svi predmeti
koji bi mogli biti korišteni kao hladno oružje, a vrata pilotske
kabine se zatvaraju deset minuta prije polijetanja.
Unatoč tome, zračne luke nisu pošteđene incidenata - putnici se
povremeno odbijaju ukrcati u zrakoplov kada vide lice koje iz nekog
razloga ocijene sumnjivim.
Tako su prije nekoliko dana, nakon anonimne dojave, tri osobe
iračkog podrijetla bile onemogućene pri ulasku u zrakoplov
kompanije Northwest Airlines u međunarodnoj zračnoj luci
Minneapolis-Saint Paul International.
"Bio sam maltretiran", rekao je kasnije Karim al-Asady, (36),
podsjećajući da je američki državljanin. Kompanija je naknadno
izrazila žaljenje, ali su uplašeni putnici, zadovoljni odlukom da
se muškoj trojci onemogući ulazak u zrakoplov, poslije tvrdili da
su tri mlada muškarca sjedila u blizini izlaza, spuštenih glava i
nervozno pogledavajući na satove, što je ostalima bio dovoljan
povod za paniku.
Inače, istraživanje koje je proveo CNN pokazuje da 56 posto osoba u
skupini od oko 100.000 ispitanih nema namjeru letjeti zrakoplovom
osim u slučaju iznimne nužde, a 8 posto ne želi letjeti nikada
više.
Istraživanje koje je provela televizijska postaja NBC pokazuje da
60 posto Amerikanaca strahuje od ponovljenih atentata.
KUALA LUMPUR - Rizalokman Abdullah uvijek je bio ponosan što radi u
jednom od nebodera Petronas Twin Towersa, najviših zgrada na
svijetu, ali nakon užasa u New Yorku pita se ne bi li bilo bolje
raditi na nekom manje uočljivom mjestu.
"Kad bi netko napao Maleziju, mi bi bili prva meta", kaže
Rizalokman, čuvar u zgradi.
"Ljudi kažu da smo bliži nebu ovako visoko, ali ja smatram da smo
bliže opasnosti", kaže on.
Od Azije do Europe, ljudi koji rade u nadprosječno visokim
neboderima i tornjevima osjećaju se ranjivima, bez obzira na
politički položaj i važnost svoje zemlje u svjetskim razmjerima.
U Kini, djelatnici šangajske zgrade Jinmao, treće po visini u
svijetu nakon tornjeva blizanaca Petronas u Kuala Lumpuru i Sears
Towera u Chicagu, uveli su 24-osatna dežurstva i razdijelili
planove za evakuaciju.
U Chicagu, iz Sears Towera ljudi automatski promatraju oblake u
nadi da iz njih neće doletjeti zrakoplov.
Radnici u Hong Kongu, koji posjeduje tri od deset najviših
nebodera, također se danas pitaju je li bilo potrebno pokušati
doseći nebo.
(Hina) maš