FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ZASAD SAMO TRI SLUŽBENO HRVATSKA AUTOHTONA PROIZVODA

ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Za razliku od drugih, pa i susjednih zemalja približne razvijenosti, Hrvatska ima zasad samo tri proizvoda zaštićenog zemljopisnog podrijetla - slavonski domaći kulen, paški sir i staru slavonsku šljivovicu, no ni za njih nema selekcije, precizne i stalne kontrole zadanih standarda te registra proizvođača.
ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Za razliku od drugih, pa i susjednih zemalja približne razvijenosti, Hrvatska ima zasad samo tri proizvoda zaštićenog zemljopisnog podrijetla - slavonski domaći kulen, paški sir i staru slavonsku šljivovicu, no ni za njih nema selekcije, precizne i stalne kontrole zadanih standarda te registra proizvođača.#L# Istaknuto je to danas na savjetovanju i okruglom stolu Hrvatski autohtoni proizvodi, koji je održan na Zagrebačkom Velesajmu, a čiji su organizatori Hrvatski farmer, ZV te Klub članova "Selo". Uvidom u svjetska iskustva i spoznaju što bi sve moglo biti autohtoni hrvatski proizvodi, na nacionalnoj se razini moramo postaviti znalački, znanstveno i stručno te vrlo strogo, istaknula je urednica u Večernjem listu Božica Brkan. Dodala je kako je važna nacionalna strategija, a ponajprije ozbiljno istraživanje - što imamo te što bi tržište moglo zanimati bilo kao ekskluzivni ili masovni proizvod. Dobar primjer već postojeće nacionalne sinkronizirane akcije područje je sirarstva. Jedinstvena nacionalna strategija morala bi djelotvorno povezati aktivnosti države, središnje i lokalne s aktivnostima gospodarskih, znanstvenih i drugih tijela te posebice većih ili manjih poduzetnika, istaknuto je. U Hrvatskoj već postoji pravni okvir, sličan onome u Europskoj Uniji koji jamči autohtonost i autentičnost proizvoda, no ono što nedostaje je inventar stanja i mobilizacija potencijalnih proizvođača radi njihovog uključivanja u sustav kojeg prepoznaje globalno tržište. Stoga je Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva, u cilju poticanja prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na stranim tržištima i domaćim turističkim, pokrenulo program Marketinške pripreme poljoprivredno prehrambenih proizvoda za izvoz. Tako je stručno povjerenstvo već odabralo šest projekata (od ukupno 22 prijavljena) u okviru tog programa, koji će se sufinancirati iz proračuna u ukupnom iznosu od 1,26 milijuna kuna. Radi se o razvoju novih proizvoda temeljenih na stonskoj dagnji, izvoznom marketingu mlade hrvatske govedine, marketinškim pripremam tipičnih istarskih proizvoda za domaće turističko tržište, marketinškim pripremam istarskog meda te izvozni marketing domaćeg slavonskog kulena. U sklopu ZV-a održava se i izložba Izvorni hrvatski proizvod na kojem sudjeluje preko 40 izlagača koji izlažu autohtone sireve, mesne proizvode, proizvode od maslina, voćne rakije, tartufe, proizvode od meda, suvenire i dr. (Hina) mku db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙