ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Za razliku od drugih, pa i susjednih zemalja približne razvijenosti, Hrvatska ima zasad samo tri proizvoda zaštićenog zemljopisnog podrijetla - slavonski domaći kulen, paški sir i staru slavonsku šljivovicu,
no ni za njih nema selekcije, precizne i stalne kontrole zadanih standarda te registra proizvođača.
ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Za razliku od drugih, pa i susjednih
zemalja približne razvijenosti, Hrvatska ima zasad samo tri
proizvoda zaštićenog zemljopisnog podrijetla - slavonski domaći
kulen, paški sir i staru slavonsku šljivovicu, no ni za njih nema
selekcije, precizne i stalne kontrole zadanih standarda te
registra proizvođača.#L#
Istaknuto je to danas na savjetovanju i okruglom stolu Hrvatski
autohtoni proizvodi, koji je održan na Zagrebačkom Velesajmu, a
čiji su organizatori Hrvatski farmer, ZV te Klub članova "Selo".
Uvidom u svjetska iskustva i spoznaju što bi sve moglo biti
autohtoni hrvatski proizvodi, na nacionalnoj se razini moramo
postaviti znalački, znanstveno i stručno te vrlo strogo, istaknula
je urednica u Večernjem listu Božica Brkan. Dodala je kako je važna
nacionalna strategija, a ponajprije ozbiljno istraživanje - što
imamo te što bi tržište moglo zanimati bilo kao ekskluzivni ili
masovni proizvod. Dobar primjer već postojeće nacionalne
sinkronizirane akcije područje je sirarstva.
Jedinstvena nacionalna strategija morala bi djelotvorno povezati
aktivnosti države, središnje i lokalne s aktivnostima
gospodarskih, znanstvenih i drugih tijela te posebice većih ili
manjih poduzetnika, istaknuto je. U Hrvatskoj već postoji pravni
okvir, sličan onome u Europskoj Uniji koji jamči autohtonost i
autentičnost proizvoda, no ono što nedostaje je inventar stanja i
mobilizacija potencijalnih proizvođača radi njihovog
uključivanja u sustav kojeg prepoznaje globalno tržište.
Stoga je Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva, u cilju poticanja
prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na stranim
tržištima i domaćim turističkim, pokrenulo program Marketinške
pripreme poljoprivredno prehrambenih proizvoda za izvoz.
Tako je stručno povjerenstvo već odabralo šest projekata (od ukupno
22 prijavljena) u okviru tog programa, koji će se sufinancirati iz
proračuna u ukupnom iznosu od 1,26 milijuna kuna. Radi se o razvoju
novih proizvoda temeljenih na stonskoj dagnji, izvoznom marketingu
mlade hrvatske govedine, marketinškim pripremam tipičnih
istarskih proizvoda za domaće turističko tržište, marketinškim
pripremam istarskog meda te izvozni marketing domaćeg slavonskog
kulena.
U sklopu ZV-a održava se i izložba Izvorni hrvatski proizvod na
kojem sudjeluje preko 40 izlagača koji izlažu autohtone sireve,
mesne proizvode, proizvode od maslina, voćne rakije, tartufe,
proizvode od meda, suvenire i dr.
(Hina) mku db