BANGKOKO, 12. rujna (Hina/Reuters) - Preuzeti kontrolu nad velikim putničkim zrakoplovom i precizno uletjeti s njim u mogući cilj, kao što je toranj World Trade Centra, i nije tako komplicirano kao što većina ljudi misli, rekao je
danas jedan od stručnjaka za civilno zrakoplovstvo.
BANGKOKO, 12. rujna (Hina/Reuters) - Preuzeti kontrolu nad velikim
putničkim zrakoplovom i precizno uletjeti s njim u mogući cilj, kao
što je toranj World Trade Centra, i nije tako komplicirano kao što
većina ljudi misli, rekao je danas jedan od stručnjaka za civilno
zrakoplovstvo.#L#
"Vrlo je lako usmjeriti zrakoplov", rekao je iskusan kapetan koji
već dugo godina leti za jednu američku zrakoplovnu tvrtku. On je
dodao da su tipovi zrakoplova koje su odabrali teroristi vrlo
pogodni za takve napade. Boeing 757 i 767 vrlo su česti na američkom
nebu, teški su i imali bi veliku kinetičku energiju pri udaru.
Boeing 767 teži do 160 tona, od čega 45 otpada na gorivo, a model 757
težak je do 100 tona, od čega na gorivo otpada 30 tona.
Jedna od pogodnosti koja je pomogla otmičarima-samoubojicama je i
slaba sigurnost na aerodromima. Chris Yates, urednik izdanja za
sigurnost zrakoplovstvu pri nakladniku Jane's, kaže da je osoblje
osiguranja tijekom provjera i vježbi pokazalo da ne uspijeva
detektirati eksploziv i oružje koje su "glumci" unosili u
zrakoplov. Velik je i problem to što se na aerodromima često mijenja
osoblje koje radi u osiguranju. Ljudi napuštaju taj posao jer je
relativno slabo plaćen, a visoko odgovoran.
Terorist koji zna pilotirati ima puno manje problema nego onaj
kojemu je potrebna posada da bi stigao na cilj. Pilotska kabina bi
po pravilima trebala biti zaključana tijekom leta, no često je
otvorena. Čak i ako bi naišao na zatvorena vrata terorist koji zna
pilotirati vrlo lako bi provalio u kabinu, drže strulnjaci.
(Hina) sb sd