BEČ, 5. rujna (Hina) - U umjetničkom paviljonu Banke Austrije u Beču (Kunstforum Bank Austria) sinoć je otvorena izložba djela slikara ruske avangarde Kazimira Maljeviča (1878.-1935.) koja je rezultat suradnje s Državnim ruskim
muzejem u Sankt Petersburgu.
BEČ, 5. rujna (Hina) - U umjetničkom paviljonu Banke Austrije u Beču
(Kunstforum Bank Austria) sinoć je otvorena izložba djela slikara
ruske avangarde Kazimira Maljeviča (1878.-1935.) koja je rezultat
suradnje s Državnim ruskim muzejem u Sankt Petersburgu.#L#
Izloženo je više od 120 radova, slika, crteža, arhitektonskih
modela, kostima i predmata primijenjene umjetnosti, koji daju
reprezentativan pregled stvaralaštva Kazimira Maljeviča.
"To je do sada najveća izložba Maljevičevih djela u jednoj
zapadnoeuropskoj državi i oni daju cjelovit uvid u njegovo
umjetničko stvaralaštvo", rekla je prigodom otvaranja izložbe
direktorica bečkog Kunstforuma Ingried Brugger.
Istaknula je kako je u središtu bečke izložbe Maljevičev
suprematizam - crni, crveni - kvadrat, krug i križ, ali isto tako
slike nastale 20-ih godina kada se Maljevič vraća figurativnom,
krajolicima, seljačkom životu, zatim figure bez lica, očiju, usta,
što je bilo primjereno vremenu poslije Oktobarske revolucije.
Sliku "Djevojčica s cvijećem" iz 1930. potpisao je Maljevič kao da
ju je radio 1903. u maniri impresionizma.
Maljevič je 1913. osnovao pravac u likovnoj umjetnosti -
suprematizam - slikarstvo čistih geometrijskih plošnih oblika koji
propagira čistu geometrijsku apstrakciju.
Prva suprematistička slika nastala je 1913., crni kvadrat na
bijeloj podlozi, a najkonzekvetniji izraz suprematizma našao je
Maljevič u seriji slika "Bijelo na bijelom". Ponekad je svoje slike
potpisivao malenim crnim kvadratom što se također na izložbi u Beču
može vidjeti.
Na bečkoj retrospektivnoj izložbi Kazimira Maljeviča, koja je
otvorena do 2. prosinca, izložena je prije nekoliko godina ponovno
pronađena Maljevičeva mrtvačka maska u gipsu, koja je ovom prigodom
prvi put izložena izvan Rusije.
(Hina) spd mc