FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: EKONOMSKI SAVJET HUP-A O VLADINOJ SOCIJALNOJ POLITICI

ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Ekonomski savjet Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) smatra kako intenciju hrvatske Vlade i smjer promjena u sustavu socijalne politike valja pozdraviti, ali istodobno ustvrđuje kako se, vrlo slično kao i kod reforme plaća, radi o nedovoljnoj pripremljenosti, prekasnom puštanju u proceduru i nedovoljnoj ambicioznosti kod racionaliziranja gdje je objektivno za to postojao prostor.
ZAGREB, 3. rujna (Hina) - Ekonomski savjet Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) smatra kako intenciju hrvatske Vlade i smjer promjena u sustavu socijalne politike valja pozdraviti, ali istodobno ustvrđuje kako se, vrlo slično kao i kod reforme plaća, radi o nedovoljnoj pripremljenosti, prekasnom puštanju u proceduru i nedovoljnoj ambicioznosti kod racionaliziranja gdje je objektivno za to postojao prostor.#L# Razmatrajući Nacrt polazišta hrvatske Vlade za utvrđivanje socijalne politike do kraja 2001. i osnova socijalne politike za 2002., Ekonomski savjet HUP-a, u kojem su Amina Ahec-Šonje, Željko Lovrinčević, Žarko Miljenović, Danijel Nestić i Maja Vehovec, iznosi i niz konkretnih zamjerki među kojima je prva da predložene mjere nemaju nikakvih jasnih simulacija glede fiskalnih učinaka. Ujedno zaključuju kako se općenito prostor za uštede s odmicanjem javne rasprave smanjuje sve više na uštrb zaista ugroženijih socijalnih kategorija (nezaposlene majke i mnogočlane obitelji), a u korist ionako privilegiranih socijalnih grupa. S obzirom da treba promijeniti 15-ak zakona, te da će se zakoni donositi po redovnoj proceduri (kroz dva čitanja), a ne po hitnom postupku, većina tih mjera bi mogla postati efektivna u studenom (isplata za listopad), pa će i ovogodišnja ušteda za proračun biti vrlo malena, što dovodi u pitanje i ostvarivanje zacrtanog deficita konsolidirane države od 5,3 posto BDP-a, navodi Ekonomski savjet HUP-a u mjesečniku Ekonomski monitor. Uvodno Savjet podsjeća da je Vlada, u sklopu nastojanja da deficit sektora države učini dugoročno održivim, odlučila redefinirati određena socijalna prava, od zdravstvene zaštite, invalidnina, mirovina, porodnih naknada i sl. Istodobno ocjenjuje da je sve te mjere hrvatska Vlada već preuzela u okviru SAL programa potpisanog sa Svjetskom bankom, ali on "uopće nije predočen javnosti". Mjere su usmjerene na smanjivanje veličine državne potrošnje, deficita sektora države, jačanja fleksibilnosti na tržištu rada i transparentnosti sustava socijalne skrbi. Sustav u dobrom duhu polazi od premise da za ostvarivanje pojedinih socijalnih prava primarni kriterij treba biti ekonomska snaga pojedinca, a ne pripadnost pojedinoj socio- ekonomskoj grupi (npr. branitelji). Iznose i određene zamjerke, navodeći tako da predložene mjere nemaju nikakvih simulacija glede učinka na distribuciju i veličinu siromaštva u Hrvatskoj, te nema razvidne analize koliko je koja mjera učinkovita u borbi protiv siromaštva (npr. kod socijalne pomoći ili pomoći za uzdržavanje je "targetiranje" potrebitih pojedinaca bilo vrlo dobro, značajno je reduciralo ukupnu nepovoljnu distribuciju siromaštva, dok to uopće nije bio slučaj kod npr. dječjeg doplatka). Ekonomski savjet smatra da nisu objedinjeni sustavi socijalne zaštite nižih razina vlasti (npr. gradova) s sustavom socijalne zaštite koji osigurava središnja država, niti su ujednačeni cenzusi, pa opet, iako u manjoj mjeri, može doći do akumuliranja prava po istim osnovama. Odustalo se od oporezivanja mirovina, odnosno snižavanja neoporezivog dijela mirovina na iznos manji od 2600 kuna iako se s fiskalnog aspekta kao i aspekta elementarne porezne teorije, svi dohoci u sustavu trebaju oporezivati samo jednom, a budući mirovine nisu oporezivane niti jednom to se one nalaze u povoljnijem položaju od ostalih vrsta dohodaka. Navode da više od 75 posto umirovljenika prima manje od 1700 kuna, pa je jasno da argument neoporezivanja mirovina ide jedino u prilog umirovljenicima s mirovinama višim od 1700 kuna. Utvrđivanje razlike u primanjima između zaposlenih i nezaposlenih majki je više rezultat povijesnog nasljeđa u europskim zemljama, pa tako i kod nas, i nema nikakvog stvarnog objektivnog uporišta jer je to element pronatalitetne politike. Ekonomski savjet smatra i da praćenje ostvarivanja primanja na temelju pojedinih socijalnih prava treba ostvariti uvođenjem jedinstvenog socijalnog broja osiguranika i uvođenjem socijalne kartice, s mogućnošću da ostvaruje svoje isplate u bilo kojoj banci, odnosno drugoj financijskoj instituciji prema vlastitom izboru, a ne izričitim određivanjem jedne banke (Hrvatske poštanske banke) kao financijskog posrednika. (Hina) db ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙