FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: U RUJNU ECB ZAPOČINJE KAMPANJU "UPOZNAVANJA" S EUROM

FRANKFURT, 31. kolovoza (Hina/Reuters) - Predsjednik Europske središnje banke (ECB) Wim Duisberg predstavio je jučer prvi put novčanice i kovanice eura koje će od 1. siječnja iduće godine postati platežno sredstvo približno 300 milijuna Europljana.
FRANKFURT, 31. kolovoza (Hina/Reuters) - Predsjednik Europske središnje banke (ECB) Wim Duisberg predstavio je jučer prvi put novčanice i kovanice eura koje će od 1. siječnja iduće godine postati platežno sredstvo približno 300 milijuna Europljana.#L# Time su stvoreni uvjeti za rujanski početak marketinške kampanje "The Euro. Our money" - ("Euro. Naš novac"), kojom će se u četiri mjeseca prije njegovog uvođenja stanovnike 12 zemalja europske monetarne unije putem televizijskih spotova, plakata i tiskanih reklama upoznati s izgledom i sigurnosnim karakteristikama nove valute. Kampanja ima za cilj podizanje svijesti javnosti o novom novcu, koji je od početka 1999. godine "postojao" samo na financijskih tržištima. Kampanja će koštati 80 milijuna eura i kada završi svaki bi Europljanin trebao znati da euro dolazi, kako izgleda te kako će razlikovati prave od krivotvorenih novčanica. Kako bi se uistinu od početka iduće godine moglo započeti s upotrebom eura, približno 14,5 milijardi novčanica i 50 milijardi kovanica morati će se distribuirati u banke svakog grada i mjesta eurozone. ECB je s javnim predstavljanjem novčanica i kovanica čekala gotovo do zadnjeg trena kako bi se izbjegla mogućnost krivotvorenja. Čak će i sami građani 12 zemalja eurozone prvi put prave novčanice i kovanice moći vidjeti i dodirnuti tek nakon ponoći 31. prosinca ove godine, iako će tijekom prosinca dobiti tzv. "start-pakete" kovanica eura. Prilikom predstavljanja Duiesberg je izrazio sigurnost u to da će Europljani, ali i svi ostali "zavoljeti euro". Međutim, ispitivanja javnog mnijenja širom eurozone pokazuju kako jedva polovica građana uistinu želi uvođenje novog novca. Građani strahuju da će uvođenje eura izazvati pravi kaos, budući da neće moći odmah raspoznavati novčanice te će mogućnosti prijevara biti vrlo velike. Raspoznavanje pravih od lažnih novčanica trebala bi olakšati fraza "feel, look and tilt" (osjeti, pogledaj i poslušaj šuškanje), koja odražava tri glavne sigurnosne karakteristike eura - posebnu teksturu papira na kojem je tiskan, vodene žigove na svim novčanicama te holograme koji će se razlikovati na novčanicama od 5, 10 i 20 eura te na onima od 20, 100, 200 i 500 eura. Od eura strahuju i mali poduzetnici, koji misle da će prva dva mjeseca njegove uporabe, kada će još simultano vrijediti i nacionalne valute, biti izuzetno teške za njihova računovodstva, knjigovodstva i sl. (Hina) rub ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙