ZAGREB, 24. kolovoza (Hina) - Direktor poduzeća Autocesta Rijeka- Zagreb Zoran Klarić izvijestio je danas da će se uskoro s međunarodnim financijskim institucijama potpisati ugovori o kreditima za dovršenje autoceste Rijeka-Zagreb, te
da vjeruje u dogovorno rješenje problema s francuskom tvrtkom Spie Batignolles.
ZAGREB, 24. kolovoza (Hina) - Direktor poduzeća Autocesta Rijeka-
Zagreb Zoran Klarić izvijestio je danas da će se uskoro s
međunarodnim financijskim institucijama potpisati ugovori o
kreditima za dovršenje autoceste Rijeka-Zagreb, te da vjeruje u
dogovorno rješenje problema s francuskom tvrtkom Spie Batignolles.
#L#
Do 15. rujna trebao bi biti završen obračun radova koje je na trima
tunelima na auto-cesti Rijeka-Zagreb dosad izveo Spie Batignolles,
a potom će se raspisati natječaj za dovršenje tunela koje se može
očekivati za 10 mjeseci, kazao je Klarić na konferenciji za
novinare. Riječ je o tunelima Veliki Gložac, Javorova Kosa i Pod
Vugleš.
Očekuje da će se problem s francuskom tvrtkom riješiti dogovorno,
te da će cijena dovršetka tunela biti manja od 384 milijuna kuna,
koliko bi ukupno iznosila da ju je nastavio graditi Spie
Batignolles.
Objasnio je da je izgradnja tih triju tunela trebala koštati 220
milijuna kuna, ali da je francuska tvrtka nakon dosad izvedenih
radova zatražila dodatnih 164 milijuna kuna. Vijadukt je,
primjerice, svojedobno za izgradnju tih tunela tražio ukupno 228
milijuna kuna, kazao je Klarić.
Trenutačno zaustavljanje gradnje tih tunela neće usporiti
izgradnju autoceste od Rijeke do Zagreba i ona će ona biti završena
u roku do 15. lipnja 2004., dodao je.
Početkom rujna trebao bi biti potpisan ugovor s Njemačkom razvojnom
bankom o kreditu od 190 milijuna njemačkih maraka kojim bi se
izgradila dionica Kupljak-Vrbovsko. Riječ je o povoljnom kreditu
na rok od 12 godina, s povlačenjem od dvije godine, te dvije godine
počeka, kazao je Klarić. Dionica Kupljak-Vrhovsko trebala bi biti
završena do 15. lipnja 2003. .
Dionica od Vukove Gorice do Vrbovskog trebala bi pak biti završena
do 15. lipnja 2004., a o kreditima za izgradnju te dionice, u
ukupnom iznosu od 180 milijuna eura, još se pregovara s Europskom
bankom za obnovu i razvoj (EBRD) te Europskom investicijskom
bankom.
Krajem rujna trebao bi biti potpisan ugovor o zajmu od 90 milijuna
eura s EBRD-om na rok od 18 godina, uz LIBOR kamatu uvećanu za jedan
postotni bod, pri čemu bi se zajam povlačio tri godine, kazao je
Klarić.
Dodao je da bi zajam Europske investicijske banke od preostalih 90
milijuna eura mogao biti i dugoročniji.
Na pitanje novinara tko je odgovoran za teške prometne nesreće na
autocesti od Karlovca do Vukove Gorice u kojima je u nekoliko
mjeseci poginulo sedam osoba, direktor Klarić nije mogao reći je li
posrijedi ljudski faktor ili signalizacija.
Činjenica je, kaže, da se od 30-ak nesreća na cijeloj autocesti oko
90 posto dogodilo na dijelu koji je još poluautocesta.
Najavio je, međutim, da bi i tih devet kilometara poluautoceste već
u studenome trebala biti u "punom profilu", čime će se, kaže,
postići puna sigurnost na autocesti.
U ponedjeljak će se potpisati ugovor s izvođačima za nastavak
radova na južnom kraku autoceste u dužini devet kilometara, koji
nedostaje da bi cijela dionica od 18 kilometara imala "puni
profil", kazao je Klarić.
Na pitanje novinara o uporabnoj dozvoli, direktor projekta
autoceste Rijeka-Zagreb Vladimir Brnčić kazao je da dozvolu
očekuje kada bude završen preostali dio autoceste Rijeka-Zagreb.
(Hina) nb sp