FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: EKONOMSKI SAVJET HUP-A O FINANCIJSKOG KONSOLIDACIJI JAVNOG SEKTORA

ZAGREB, 16. kolovoza (Hina) - Ekonomski savjet pri Hrvatskoj udruzi poslodavca ocjenjuje da problemi u javnom sektoru u posljednje vrijeme sve više izlaze na vidjelo u obliku rastućeg fiskalnog deficita i povećanja javnog duga.
ZAGREB, 16. kolovoza (Hina) - Ekonomski savjet pri Hrvatskoj udruzi poslodavca ocjenjuje da problemi u javnom sektoru u posljednje vrijeme sve više izlaze na vidjelo u obliku rastućeg fiskalnog deficita i povećanja javnog duga.#L# U mjesečniku Ekonomski monitor za srpanj, kojeg potpisuje svih pet članova Savjeta Amina Ahec-Šonje, Željko Lovrinčević, Žarko Miljenović Danijel Nestić i Maja Vehovec, naglašava se kako uređivanje javnih financija na način da one pruže potporu gospodarskom rastu i prestanu biti generator nestabilnosti, postaje prioritet Vladine ekonomske politike. Usporedba veličine javnih prihoda i rashoda s drugim tranzicijskim zemljama srednje i istočne Europe može otkriti neke probleme u Hrvatskoj i sugerirati poželjne pravce djelovanja. Veličina ukupnih javnih prihoda (kao udjela u BDP-u) u Hrvatskoj je znatno viša nego u drugim tranzicijskim zemljama. Pri tom su i porezni prihodi znatno iznad prosjeka regije. A udio poreznih prihoda u BDP-u odličan je pokazatelj ukupnog poreznog opterećenja gospodarstva. Visoko porezno opterećenje ukazuje da se održiva konsolidacija javnih financija ne može voditi daljnjim povećanjem poreznih prihoda već prije svega smanjenjem rashoda. Jedini izuzeci mogu biti izjednačavanje poreznog tretmana različitih izvora dohodaka i efikasnija naplata poreza i doprinosa kroz sustav državne riznice. Opasnost povećanja ukupnog poreznog tereta postoji prilikom provođenja fiskalne decentralizacije, pa članovi Savjeta preporučuju pozorno motrenje ponašanja lokalnih vlasti. Ukupni rashodi opće države su u Hrvatskoj viši od 50 posto BDP-a, dok je, po podacima Svjetske banke, prosjek drugih tranzicijskih zemalja oko 40 posto. Iznadprosječno mnogo troši se za plaće zaposlenika u javnom sektoru. S obzirom na činjenicu da zaposlenost u civilnom dijelu javnog sektora (bez vojske i policije) prema međunarodnim usporedbama nije posebno visoka, proizlazi da su razlozi visokih izdataka za plaće u razmjerno visokim prosječnim plaćama u javnom sektoru (u odnosu na BDP), te relativno visoka zaposlenost u vojsci i policiji, ocjenuje se u Ekonomskom monitoru. Stoga će, zaključuje se, konsolidacija javnog sektora morati ići u smjeru restriktivnije politike plaća za javne službenike i namještenike i u smjeru smanjivanja zaposlenosti u segmentima države gdje postoji višak zaposlenih. Hrvatska ima i razmjeno visoke tekuće transfere - tj. izdatke po osnovi različitih socijalnih prava, od mirovina i bolovanja do različitih socijalnih naknada i doplataka. To ukazuje da će se konsolidacija fiskalnog sektora morati voditi paralelno s reformom sustava socijalne zaštite. Rastući udio transfera ukazuje na hitnost poduzimanja odgovarajućih mjera. Komparativno niski izdaci za kamate ukazuju da Hrvatska trenutno nije prezadužena zemlja, no rast njihovog udjela u BDP-u u posljednjih nekoliko godina ukazuje da bi se i taj problem mogao pojaviti ukoliko se ubrzano ne krene u konsolidaciju javnih financija, upozoravaju članovi Ekonomskog savjeta HUP-a. (Hina) db ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙