FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-12. VIII. REPUBBLICA- VELIKE MARKE I GLOBALIZACIJA

IT-US-globalizacija-gospodarstvo IT-12. VIII. REPUBBLICA- VELIKE MARKE I GLOBALIZACIJA ITALIJALA REPUBBLICA12. VIII. 2001.Kriza velikih marki"Pod utjecajem antiglobalističkih pokreta pojavljuje se prijetnja od koje drhti američki kapitalizam: gubljenje naklonosti svjetskih potrošača prema velikim markama 'made in USA'. Uzbuna odjekuje u Business Weeku i Financial Timesu: Coca-Cola, McDonald's, Nike, Gillette, Procter&Gamble (Colgate Palmolive), i svih 40 tvrtki simbola planetarnog amerikaniziranog potrošačkog društva, u samo jednoj su godini izgubili 110.000 milijardi lira svoje vrijednosti na burzi.Padaju kvote milijardera Warrena Buffeta, najbogatijeg čovjeka na svijetu nakon Billa Gatesa, koji je sa svojim investicijskim fondovima uvjerio milijune američkih štediša da ulažu upravo na globalne velike marke: American Express, Walt Disneya, Coca Colu.Tijekom cijelih devedesetih godina ta su slavna imena izgledala kao jamstvo uspjeha, čvršća i trajnija od tehnoloških industrija i New Economyija. (...)No danas ta plima 'zaštitnih znakova' koja je izgledala da će preplaviti planet staje i uzmiče. McDonald's je odjednom prisiljen
ITALIJA LA REPUBBLICA 12. VIII. 2001. Kriza velikih marki "Pod utjecajem antiglobalističkih pokreta pojavljuje se prijetnja od koje drhti američki kapitalizam: gubljenje naklonosti svjetskih potrošača prema velikim markama 'made in USA'. Uzbuna odjekuje u Business Weeku i Financial Timesu: Coca-Cola, McDonald's, Nike, Gillette, Procter&Gamble (Colgate Palmolive), i svih 40 tvrtki simbola planetarnog amerikaniziranog potrošačkog društva, u samo jednoj su godini izgubili 110.000 milijardi lira svoje vrijednosti na burzi. Padaju kvote milijardera Warrena Buffeta, najbogatijeg čovjeka na svijetu nakon Billa Gatesa, koji je sa svojim investicijskim fondovima uvjerio milijune američkih štediša da ulažu upravo na globalne velike marke: American Express, Walt Disneya, Coca Colu. Tijekom cijelih devedesetih godina ta su slavna imena izgledala kao jamstvo uspjeha, čvršća i trajnija od tehnoloških industrija i New Economyija. (...) No danas ta plima 'zaštitnih znakova' koja je izgledala da će preplaviti planet staje i uzmiče. McDonald's je odjednom prisiljen zatvoriti 250 restauranata u svijetu: ne zarađuju dovoljno. Čak i u svojoj kući, u Sjedinjenim Državama, kralj hamburgera stavljen je pod optužbu strašnom knjigom Erica Schlossera 'Fast Food Nation, the Dark Side of the American Meal' (Fast food nacija ili tamna strana američkog obroka): knjiga vlada na ljestvicama najprodavanijih knjiga, i predstavlja nemilosrdnu optužbu radi epidemijskog širenja gojaznosti i šteta takve prehrane po zdravlje Amerikanaca. Što se tiče Nike-a, njegova zvijezda više ne svijetli kao nekada nakon mnogobrojnih suđenja radi iskorištavanja maloljetne radne snage Trećeg svijeta. No njihove su teškoće i pobjeda protuglobalističkog pokreta, poglavito pacifističkih elemenata koji prevladavaju u Sjedinjenim Državama, a čije je nezaboravne bitke ispričala 'proročica' Naomi Klein u svojoj popularnoj knjizi 'No Logo'. Galaksija organizacija za zaštitu okoliša i Trećeg svijeta, sindikalističkih i vjerskih, čiju je potpunu mapu iscrtala Naomi Klein, već se kandidira da igra ulogu novih stražara globalnog tržišta. Sudeći po rezultatima u ovom neobjavljenom poslu te organizacije izgledaju učinkovitije od službenih institucija poput WTO-a ili agencija UN-a. (...) Savršeni primjer je kampanja koju je organizirao 'National Labor Comittee'. On je doveo radnike koji za Nike rade u Indoneziji u posjet trgovačkom centru NikeTown u San Franciscu. Ovdje se prodaje obuće za jogging po 120 - 150 dolara koje oni proizvode za plaću od dva dolara po danu. Maloljetnici iz Hondurasa i Salvadora odvedeni su u San Franciscu u dućane Gap-a za koji rade. Utjecaj na image je nezaobilazan; novinari iz cijele Amerike i desetci TV-kamera izravno su pratili šokantne posjete radnika iz Trećeg svijeta skupim dućanima gdje se prodaju njihovi proizvodi. Medijskoj optužbi pridružuje se ona sudska. (...) Kako god završila ta suđenja negativan publicitet terorizira te multinacionalne tvrtke masovne mode. (...) Borba protiv 'zaštitnih znakova' ima drukčije tehnike i mjesta nego tradicionalne političke ili sindikalne borbe. Njihove mete nisu ministarstva ili veleposlanstva, nego blistavi dućani Disney Store, Nike Town benzinske postaje Shella, BP-a, Exxona. Dovoljne su male skupine, nenasilne i medijske, da učine veliku štetu. Utoliko više kada diraju vjersku savjest i na tom putu mobiliziraju izrazito bogatog saveznika: mnoge američke crkve ulažu znatna sredstva na Burzi a vode se pravilima etičkog financijskog špekuliranja, izbjegavajući kupovanje dionica tvrtki optuženih za uništavanje okoliša ili korištenje maloljetne radne snage u siromašnim zemljama.. (...) Veliki strah planetarnih marki made in USA, je da se iza antiglobalističkog pokreta pojavljuje nešto novo. Početak mladenačke kritike usmjerene prema modama i običajima, koja će po prvi put nakon mnogo desetljeća zaustaviti pobjednički pohod potrošaštva. Možda i spajajući se s oživljavanjem nacionalizma Kine i Trećeg svijeta, koji bi mogao učiniti manje propusnim velika tržišta koja se ukazuju diktaturi zapadnjačkog 'zaštitnog znaka'", piše Federico Rampini.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙