NEW YORK, 27. srpnja (Hina) - Američka kazališna kritika grca od oduševljenja nad jedinstvenim doživljajem na pozornici newyorškog Lincoln centra, gdje su se u istoj osobi našli priznati autor i glumac početnik - Harold
Pinter.
NEW YORK, 27. srpnja (Hina) - Američka kazališna kritika grca od
oduševljenja nad jedinstvenim doživljajem na pozornici newyorškog
Lincoln centra, gdje su se u istoj osobi našli priznati autor i
glumac početnik - Harold Pinter.#L#
Britanski dramatičar je, u postavi gostujućeg kazališta Gate iz
Dublina, sebi podijelio ulogu Nicholasa, otjelovljenja zla u
svojoj jednočinki "One for the Road".
"Zlo je zaživjelo u ovom elegantnom i profinjenom gospodinu koji
prede svojim baršunastim baritonom", piše kritičar New York
Timesa.
Za njegova washingtonskog kolegu, Pinter "nam uspijeva razjasniti
zamršene veze moći i senzualnosti". Drugi će newyorški kazališni
znalac napisati da je Pinter "ljudsko obličje trijumfalnog sadizma
u savršeno izglačanom bijelom odijelu".
"One for the Road" i druga jednočinka "Kind of Alaska", otvorile su
dvotjedni festival Pinterovih drama u Lincoln centru.
Pinterov Nicholas je, inače, pristali državni činovnik koji za
život zarađuje ispitujući političke zatvorenike u pauzama mučenja.
I pritom s uživanjem znalca ispija viski.
Mada američki mediji o tome ne govore, moguće je da je glumac Pinter
dio nadahnuća za ulogu elegantnog krvnika našao u svom štićeniku,
haškom uzniku Slobodanu Miloševiću. Kao što je poznato, ovaj se
dramatičar pridružio skupini oko tzv. Međunarodnog akcijskog
centra (IAC), newyorške organizacije koja skuplja novac za obranu
Miloševića.
(Hina) fp sv