FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BRAZILSKI KLUBOVI GUBE MILIJUNE DOLARA

ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Zbog nesposobnih uprava, kaotičnog reda vožnje u prvenstvima država Rio de Janeiro i Sao Paulo te uplitanja državne administracije u nogomet, brazilski klubovi svake godine gube milijune dolara. Peleov poslovni partner u marketinškoj kompaniji, Helio Vianna, ukazao je vodećim brazilskim političarima na razloge zbog kojih je najpopularniji sport u državi postao ruina iako bi mogao okretati značajna materijalna sredstva kao što ih okreće u drugim zemljama. Najjači argument bio mu je da je Kup Joao Havelangea, koji je zbog dezorganizacije Brazilskog saveza (CBF), prošle godine bio nadomjestak za nacionalno prvenstvo (!?), donio je vodećim klubovima u zemlji gubitak od 341 milijun dolara. Vianna je kao primjer uzeo Palmeiras, najbolji klub iz države Sao Paulo, koji je ove godine eliminiran od argentinskog Boca Juniorsa u polufinalu Kupa osloboditelja, klupskog prvenstva Južne Amerike. Palmeiras je, naime, tijekom 2000. godine odigrao čak 107 utakmica u 7 različitih natjecanja, koja nisu bila "pokrivena" odgovarajućim komercijalnim programom, a u takvim uvjetima ni jedan klub na svijetu ne može poslovati uspješno. Ako, ktome, i brazilska reprezentacija, koja je do sada bila najbolji brazilski izvozni "artikl", gubi susrete od prosječnih
ZAGREB, 21. lipnja (Hina) - Zbog nesposobnih uprava, kaotičnog reda vožnje u prvenstvima država Rio de Janeiro i Sao Paulo te uplitanja državne administracije u nogomet, brazilski klubovi svake godine gube milijune dolara. Peleov poslovni partner u marketinškoj kompaniji, Helio Vianna, ukazao je vodećim brazilskim političarima na razloge zbog kojih je najpopularniji sport u državi postao ruina iako bi mogao okretati značajna materijalna sredstva kao što ih okreće u drugim zemljama. Najjači argument bio mu je da je Kup Joao Havelangea, koji je zbog dezorganizacije Brazilskog saveza (CBF), prošle godine bio nadomjestak za nacionalno prvenstvo (!?), donio je vodećim klubovima u zemlji gubitak od 341 milijun dolara. Vianna je kao primjer uzeo Palmeiras, najbolji klub iz države Sao Paulo, koji je ove godine eliminiran od argentinskog Boca Juniorsa u polufinalu Kupa osloboditelja, klupskog prvenstva Južne Amerike. Palmeiras je, naime, tijekom 2000. godine odigrao čak 107 utakmica u 7 različitih natjecanja, koja nisu bila "pokrivena" odgovarajućim komercijalnim programom, a u takvim uvjetima ni jedan klub na svijetu ne može poslovati uspješno. Ako, ktome, i brazilska reprezentacija, koja je do sada bila najbolji brazilski izvozni "artikl", gubi susrete od prosječnih protivnika kao što su selekcije Paragvaja, Južne Koreje ili Čilea, jasno je da se "najljepši nogomet na svijetu", više ne može prodavati po cijeni koju je donedavno dosizao. "Uostalom" _ kaže Vianna _ "da je vrijednost brazilskog nogometa pala pokazuje i odnos naših ljudi prema njemu, jer su susrete Kupa Havelangea u 2000. godini gledala 3,7 milijuna ljudi, dok bi u "normalnim" uvjetima, s 90 postotnom popunjenošću stadiona, te utakmice vidjelo barem 20 milijuna gledatelja prihod od kojih bi bio dovoljan za isplatu 88.000 osobnih dohodaka." Po Vianninom mišljenju najveći krivac kaotičnom stanju u brazilskom nogometu je TV, koja je ušla u klubove s 57 posto kapitala (vodeći europski klubovi prodali su TV korporacijama manje od 25 posto svojih dionica!) pa im diktira pravila ponašanja. To ide tako daleko da pojedine utakmice prvoligaških klubova ne počinju u vrijeme koje je unaprijed oglašeno, nego tek kad to TV hoće pa se tako vrlo često na početak utakmice čeka dok ne završi epizoda neke "sapunice". Brazilci, koji su ludi za nogomet barem jednako kao Talijani ili Španjolci, pravili su pogreške _ kaže Vianna _ i kad su gradili monumentalne stadione kao što je glasovita Maracana, na kojoj se umjesto 180.000 gledatelja na utakmicama, u prosjeku, skuplja jedva 30.000 ljudi. Stadioni su poluprazni a njihovo uzdržavanje mnogo košta pa je uputnije bilo graditi manje objekte kakvi se, na primjer, grade u Engleskoj za 40-ak tisuća gledatelja, jer su ti stalno puni i isplativi. Najpopularniji brazilski klub, Flamengo iz Rio de Janeira, trebao bi _ tvrdi Vianna _ imati 40 posto veći posjet utakmicama, od Manchester Uniteda, najbogatijeg kluba na svijetu, čiji je stadion Old Trafford stalno ispunjen do posljednjeg mjesta, jer su skoro sva mjesta na njemu unaprijed prodana pretplatnicima. Viannina je računica vrlo jednostavna: Flamengo ima 4,2 posto navijača među 25 milijuna stanovnika države Rio de Janeiro, odnosno, mnogo više nego što ih Manchester United ima u Engleskoj, a na utakmice manshesterskih "crvenih vragova" redovito dolazi oko 55.000 ljudi, odnosno 25.000 više nego što ih gleda Flamengove... (Hina) mi

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙