FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

RAZMIŠLJANJE ISCRPLJUJE MOZAK

ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Znanstvenici su uspjeli dokazati da pretjerano razmišljanje iscrpljuje, a posljedice naprezanja sive tvari naglašenije su u starijih osoba.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Znanstvenici su uspjeli dokazati da pretjerano razmišljanje iscrpljuje, a posljedice naprezanja sive tvari naglašenije su u starijih osoba. #L# Skupina znanstvenika sa Sveučilišta Virginia provela je istraživanje na štakorima. Pojačano opterećenje memorije, otkrili su, smanjuje razinu glukoze u ključnom dijelu mozga, a posljedice su teže u starijih štakora čiji se mozak dulje oporavlja, izvješćuje BBC. Profesor Paul Gold kaže kako bi se otkriće moglo primijeniti u sastavljanju rasporeda predavanja i obroka u školi, a znanstvenicima bi moglo pomoći da bolje razumiju pojavu otežanog pamćenja i učenja u starijoj dobi. "Mozak se hrani glukozom. U mladih štakora opskrba određenog područja mozga glukozom prilično je dobra dok zadaća ne postane preteška. U starijih štakora čak i zadaće koje u mladih ne izazivaju iscrpljivanje zalihe glukoze mogu izazvati velike probleme. To je povezano sa slabijim uspjehom. Nedostatak 'goriva' utječe na sposobnost razmišljanja i pamćenja", rekao je dr. Ewan McNay, jedan od istraživača. Glukoza je glavni izvor energije za mozak i dugo se mislilo da mozak, ako osoba ne gladuje, dobiva dovoljno glukoze. Međutim, profesor Gold i dr McNay izmjerili su razinu glukoze u mozgu štakora koji su tražili izlaz iz labirinta. Otkrili su da je potreba za glukozom onog dijela mozga koji je povezan s pamćenjem mjesta tako velika da razina glukoze pada za 30 posto. Međutim, razina glukoze ostala je nepromijenjena u drugim dijelovima mozga. Sljedeća studija je pokazala da je razina glukoze u starijih štakora u aktivnim područjima mozga pala za 48 posto. Uz to, pokazalo se kako se u starijih štakora opskrba glukozom vratila na normalnu razinu tek nakon 30 minuta dok su se mladi štakori odmah oporavili. "Glukoza pojačava sposobnost učenja i pamćenja i u ljudi. Za školsku djecu, pokazuje istraživanje, vrijeme i sastav obroka moraju se uskladiti tako da potiču sposobnost učenja", rekao je profesor Gold. Dr. Tonmoy Sharma iz Instituta za psihijatriju kaže: "Sve nas razmišljanje iscrpljuje pa se tako čini logičnim da se razina glukoze smanjuje dok mislimo. Međutim, generalizacije su uvijek problematične." Dr. Sharma kaže kako postoje dokazi da se razmišljanje usporava kad padne razina šećera u krvi. Istraživanje je objavljeno u "Proceedings of the National Academy of Sciences" i u časopisu "Neurobiology of Learning and Memory". (Hina) dgk dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙