ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Znanstvenici su uspjeli dokazati da pretjerano razmišljanje iscrpljuje, a posljedice naprezanja sive tvari naglašenije su u starijih osoba.
ZAGREB, 12. lipnja (Hina) - Znanstvenici su uspjeli dokazati da
pretjerano razmišljanje iscrpljuje, a posljedice naprezanja sive
tvari naglašenije su u starijih osoba. #L#
Skupina znanstvenika sa Sveučilišta Virginia provela je
istraživanje na štakorima. Pojačano opterećenje memorije, otkrili
su, smanjuje razinu glukoze u ključnom dijelu mozga, a posljedice
su teže u starijih štakora čiji se mozak dulje oporavlja,
izvješćuje BBC.
Profesor Paul Gold kaže kako bi se otkriće moglo primijeniti u
sastavljanju rasporeda predavanja i obroka u školi, a
znanstvenicima bi moglo pomoći da bolje razumiju pojavu otežanog
pamćenja i učenja u starijoj dobi.
"Mozak se hrani glukozom. U mladih štakora opskrba određenog
područja mozga glukozom prilično je dobra dok zadaća ne postane
preteška. U starijih štakora čak i zadaće koje u mladih ne izazivaju
iscrpljivanje zalihe glukoze mogu izazvati velike probleme. To je
povezano sa slabijim uspjehom. Nedostatak 'goriva' utječe na
sposobnost razmišljanja i pamćenja", rekao je dr. Ewan McNay, jedan
od istraživača.
Glukoza je glavni izvor energije za mozak i dugo se mislilo da
mozak, ako osoba ne gladuje, dobiva dovoljno glukoze.
Međutim, profesor Gold i dr McNay izmjerili su razinu glukoze u
mozgu štakora koji su tražili izlaz iz labirinta.
Otkrili su da je potreba za glukozom onog dijela mozga koji je
povezan s pamćenjem mjesta tako velika da razina glukoze pada za 30
posto. Međutim, razina glukoze ostala je nepromijenjena u drugim
dijelovima mozga.
Sljedeća studija je pokazala da je razina glukoze u starijih
štakora u aktivnim područjima mozga pala za 48 posto. Uz to,
pokazalo se kako se u starijih štakora opskrba glukozom vratila na
normalnu razinu tek nakon 30 minuta dok su se mladi štakori odmah
oporavili.
"Glukoza pojačava sposobnost učenja i pamćenja i u ljudi. Za
školsku djecu, pokazuje istraživanje, vrijeme i sastav obroka
moraju se uskladiti tako da potiču sposobnost učenja", rekao je
profesor Gold.
Dr. Tonmoy Sharma iz Instituta za psihijatriju kaže: "Sve nas
razmišljanje iscrpljuje pa se tako čini logičnim da se razina
glukoze smanjuje dok mislimo. Međutim, generalizacije su uvijek
problematične." Dr. Sharma kaže kako postoje dokazi da se
razmišljanje usporava kad padne razina šećera u krvi.
Istraživanje je objavljeno u "Proceedings of the National Academy
of Sciences" i u časopisu "Neurobiology of Learning and Memory".
(Hina) dgk dgk