ZAGREB, 11. lipnja (Hina) - Trgovačka tvrtka Konzum prošloga je tjedna, preko brokerske kuće Investco vrijednosnice, objavila oglas u kojem dioničarima velikogoričke Slobode nudi 150 njemačkih maraka po dionici.
ZAGREB, 11. lipnja (Hina) - Trgovačka tvrtka Konzum prošloga je
tjedna, preko brokerske kuće Investco vrijednosnice, objavila
oglas u kojem dioničarima velikogoričke Slobode nudi 150 njemačkih
maraka po dionici.#L#
Ponuđena je cijena po dionici 50 maraka veća od cijene koju je
slovenska trgovačka kuća Mercator ponudila za paket 81,1 posto
dionica.
Koncern Agrokor, u čijem je sastavu Konzum, izrazio je prošloga
tjedna svoje žaljenje zbog odluke poslovodstva Slobode da većinski
paket tvrtke proda slovenskom Mercatoru, posebice što, kažu u
Agrokoru, nisu niti dobili priliku za iznošenje svoje ponude.
Za većinski paket dionica Slobode slovenski Mercator je ponudio
16,68 milijuna njemačkih maraka, kolika je i nominalna vrijednost
kapitala Slobode, no Akrokor je, prema informacijama iz Koncerna,
bio spreman za taj paket platiti između 30 i 40 milijuna maraka. U
Agrokoru ističu kako su bili spremni prihvatiti i ostale uvjete
Slobode odnosno nastaviti cjelokupnu djelatnost (prehrana,
tekstil, namještaj, bijela tehnika i sl.) te zadržavanje svih
zaposlenih.
Agrokor se odlučio preko spomenute brokerske kuće objaviti svoju
ponudi iz razloga što smatraju da se nije u potpunosti ispoštovala
pravna procedura prema Zakonu o postupnom preuzimanju dioničkih
društava.
Objavom oglasa nastavljen je trgovački rat oko pozicioniranja na
tržištu između Mercatora koji u nekoliko idućih godina namjerava
uložiti 300 milijuna njemačkih maraka na hrvatskom tržištu, a
investiranje u širenje Konzumove mreže najavljuju i iz Agrokora.
Poslovodstvo koncerna Agrokor već duže vrijeme upozorava kako će
nekontrolirani ulazak inozemnih trgovačkih lanaca (onih koji su
već došli ili se spremaju) ugroziti poziciju domaće trgovine, a
time i proizvodnje. Naime, kažu kako svaki lanac za sobom donosi i
svoju proizvodnju, a kako se radi o lancima koji su povezani i s
jakim svjetskim multinacionlanim kompanijama, pitanje domaće
proizvodnje time se još više aktualizira.
(Hina) mku db