ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt (MUO) Vladimir Maleković na večerašnjem otvorenju izložbe radova njemačkog dizajnera Luciana Bernharda rekao je da iako je stvorio zaštitni znak tvornice kave "Franck",
Lucian Bernhard manje je poznat u hrvatskim kulturnim krugovima.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt
(MUO) Vladimir Maleković na večerašnjem otvorenju izložbe radova
njemačkog dizajnera Luciana Bernharda rekao je da iako je stvorio
zaštitni znak tvornice kave "Franck", Lucian Bernhard manje je
poznat u hrvatskim kulturnim krugovima.#L#
Napomenuvši da je image "Francka" osmišljen početkom 20. stoljeća,
kada je ta tvornica bila njemačka filijala, Maleković je istaknuo
da se njen logotip od tada malo promijenio, kao i oni Audija,
Pelikana i Boscha, za koje je Bernhard također zaslužan. Bernhard
je napustio shvaćanje da je plakat slikarsko djelo i stvorio
'predmetni plakat', koji ne služi kao simbol ili ornament, već mu je
u središtu sam predmet, istaknuo je Maleković.
Izdvojivši jasnoću i nedvosmislenost kao glavne odlike umjetnikova
stvaralaštva, Maleković je rekao da Bernhard pripada "generaciji
rodonačelnika njemačkog, europskog i američkog dizajna".
Lucian Bernhard (1883. Cannstatt kod Stuttgarta - 1972. New York),
imao je jak utjecaj i na američki dizajn, gdje djeluje od
dvadesetih. Pedesetih sve manje dizajnira, a jedan od njegovih
posljednjih plakata bio je onaj za "Pepsi Colu" iz 1955.
Izložba u MUO sadrži 218 izložaka Bernhardova dizajnerskog rada, s
brojnim plakatima, ambalažom, pismima, ovitcima knjiga.
Organizirana je u suradnji s Institutom za odnose s javnošću (IFA)
iz Berlina i Goethe-Institutom iz Zagreba.
Ravnatelj Goethe-Instituta Wolfgang Eschker, koji će ovog ljeta
pred kraj svog drugog mandata otići s te dužnosti, zahvalio je
zagrebačkoj publici i kulturnim djelatnicima na dobroj suradnji na
brojnim projektima koje je organizirao Goethe-Institut.
Izložba ostaje otvorena do 30. lipnja.
(Hina) ag dd