ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Novi vozni red Hrvatskih željeznica (HŽ) koji stupa na snagu 10. lipnja i vrijedit će do 14. prosinca 2002. godine, predstavljen je danas na konferenciji za novinare.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Novi vozni red Hrvatskih željeznica (HŽ)
koji stupa na snagu 10. lipnja i vrijedit će do 14. prosinca 2002.
godine, predstavljen je danas na konferenciji za novinare.#L#
Kako je istaknuto, glavni je cilj HŽ-a, brzim, modernim vlakovima
te povoljnim cijenama karata privući putnike. U skladu pak s
Projektom restrukturiranja HŽ-a, do 2005. godine planiraju
zamijeniti klasičnu vuču novim modernim vagonima kako bi se
poboljšao putnički promet, a nužno je i povećanje vlakova u
prigradskom prometu.
Novost u voznom redu je uvođenje 'taktnog' prometa na liniji
Zagreb-Vinkovci. Naime, na toj će pruzi brzi vlak voziti svaka dva
sata, a vrijeme putovanja na toj relaciji trajat će dva sata i 45
minuta.
U nedjelju, 10. lipnja ponovo će biti uspostavljen željeznički
putnički prijevoz između Hrvatske i Bosne i Hercegovine i to
vlakovima prema Sarajevu i Doboju.
Na današnjoj su konferenciji za novinare najavljene i komercijalne
povlastice u putničkom prijevozu na HŽ-ovim prugama koje će
vrijediti u novom voznom redu.
Nekih većih promjena u novom voznom redu neće biti u vožnji teretnih
vlakova, osim što će u promet biti uvedeno još nekoliko teretnih
vlakova koji će voziti na pruzi Savski Marof-Zagreb-Novska-
Vinkovci-Tovarnik, koja je HŽ-ova dionica X.paneuropskog
prometnog koridora.
Što se tiče realizacije Projekta restrukturiranja HŽ-a,
predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić je kazao, kako su
predstavnici Svjetske banke optimistično ocijenili dosadašnju
provedbu Projekta. Naime, čitav proces modernizacije i
restrukturiranja nije pritisak od strane Svjetske banke već je to
nužnost na putu prema tržišno usmjerenoj željeznici.
Tako bi u skladu s Projektom do kraja godine trebalo smanjiti broj
zaposlenih na 17.900 sa sadašnjih 18.535. Dio zaposlenika otići će
u mirovinu, dio će se zaposliti kroz otvaranje novih mjesta unutar
HŽ-a, u izdvojenim i privatiziranim dijelovima HŽ-a itd..
Također je dodao kako će ove godine biti potrebno učiniti velike
napore kako bi se do 2003. godine nadoknadili zaostaci s obzirom da
dobar dio projekta koje je trebala financirati Svjetska banka kasne
oko dvije godine.
Prema ocjeni poslovodstva HŽ-a, ova će godina biti ključna u
realizaciji niza aktivnosti koje bi uskoro trebale donijeti i prve
naznake transformiranja HŽ-a u tržišno usmjerenu tvrtku.
(Hina) tp db