ZAGREB, 28. svibnja (Hina) - Više od 40 posto osnovnih škola i 57 posto srednjih škola u Hrvatskoj nema niti jednoga stručnoga suradnika, stoji u radnom materijalu "Koncepcija razvojne pedagoške djelatnosti stručnih suradnika", što je
predstavljen na današnjoj sjednici Prosvjetnog vijeća, koji se zalaže za promjenu takve situacije i hitno ekipiranje škola odgovarajućim brojem stručnih suradnika.
ZAGREB, 28. svibnja (Hina) - Više od 40 posto osnovnih škola i 57
posto srednjih škola u Hrvatskoj nema niti jednoga stručnoga
suradnika, stoji u radnom materijalu "Koncepcija razvojne
pedagoške djelatnosti stručnih suradnika", što je predstavljen na
današnjoj sjednici Prosvjetnog vijeća, koji se zalaže za promjenu
takve situacije i hitno ekipiranje škola odgovarajućim brojem
stručnih suradnika.#L#
Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar podržao je taj
prijedlog Hrvatskog pedagoško-književnog zbora, ocijenivši kako
su stručni suradnici važan poticaj i preduvjet za promjene u
hrvatskom školstvu.
Strugar je podsjetio da su stručne službe (pedagozi, defektolozi,
psiholozi, socijalni djelatnici) polovicom devedesetih bile
gotovo uništene te da se tada čak trebalo dokazivati da su one uopće
potrebne.
U srednjim školama situaciju je tada pogoršalo ozakonjenje
zapošljavanja nastavnika na mjestima školskih pedagoga, čija je
radna mjesta popunilo 40 posto nekvalificiranih kadrova.
Velika je razlika u ekipiranosti stručnih suradnika po županijama.
Najmanje stručnih suradnika je u Ličko-senjskoj, Vukovarsko-
srijemskoj, Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, a najviše u
Zagrebu te Zagrebačkoj i Šibensko-kninskoj županiji.
Dušan Petričević, voditelj Povjerenstva koje je izradilo Prijedlog
razvoja obrazovanja odraslih u Hrvatskoj, upozorio je da se u
zadnjih desetak godina osnovno obrazovanje odraslih gotovo potpuno
ugasilo. To je ocijenio neprihvatljivim, osobito s obzirom na
podatak da je u Hrvatskoj (po popisu stanovništva iz 1991.), čak 5,3
posto stanovnika bez školske spreme ili nepismeno, a oko 945 tisuća
starijih od 15 godina ima nepotpunu osnovnu školu.
Argumente za jačanje obrazovanja odraslih Petričević pronalazi i u
velikom broju nezaposlenih branitelja, od kojih čak 74 posto ima
ograničenja za rad u zanimanjima koje su ranije stekli. Na promjene
u obrazovanju Hrvatsku obvezuju i preporuke UNESCO-a, dodao je.
Visoke školarine i nezadovoljavajuće riješeno pitanje
financiranja ustanova za obrazovanje odraslih, Nada Sić, članica
Povjerenstva, vidi kao glavnu prepreku odazivu onih kojima je takvo
školovanje potrebno.
(Hina) ag mc