SARAJEVO, 28. svibnja (Hina) - Predstavnici koncerna, koji predvodi zagrebački "Končar" i predstavnik Europske unije u BiH Hans-Joerg Kretschmer potpisali su u ponedjeljak u Sarajevu ugovor o obnovi dijela željezničke mreže u toj
zemlji.
SARAJEVO, 28. svibnja (Hina) - Predstavnici koncerna, koji
predvodi zagrebački "Končar" i predstavnik Europske unije u BiH
Hans-Joerg Kretschmer potpisali su u ponedjeljak u Sarajevu ugovor
o obnovi dijela željezničke mreže u toj zemlji.#L#
Posao koji u prvoj fazi vrijedi oko 11 milijuna njemačkih maraka
tvrtke predvođene "Končarom" dobile su na javnom natječaju sa
značajnim izgledima da osiguraju trajno sudjelovanje u kompletnoj
obnovi željezničkog prometa u BiH.
"Na ovim prostorima već predugo nije bilo nikakvih investicija, a
mi smo željni posla i spremni smo ga kvalitetno obaviti", kazao je
direktor "Končareve" poslovne jedinice transport Nenad Juras koji
je u ime konzorcija i potpisao ugovor.
Tvrtke koje su angažirane na ovom projektu obnovit će kontaktnu
mrežu i elektro-vučna postrojenja između Sarajeva i Doboja kako bi
na toj dionici - uključujući i nastavak prema Pločama - što prije
bio uspostavljen promet električnih lokomotiva.
Ukupna šteta učinjena željezničkim kapacitetima u BiH tijekom rata
mjeri se stotinama milijuna dolara a veleposlanik Kretschmer kazao
je kako je njihova obnova prioritet jer su mogućnosti cestovnog
transporta kroz BiH veoma ograničene topografijom te zemlje.
Projekt čija je realizacija dogovorena u Sarajevu dio je šireg
investicijskog plana EU koja za obnovu prometne infrastrukture u
BiH kani dati oko 160 milijuna maraka.
Po riječima veleposlanika Kretschmera, sljedeća faza vjerojatno će
biti obnova električne vučne mreže između Doboja i Bosanskog Šamca
kako bi se nakon obove mosta u tom gradu otvorio i ovaj željeznički
koridor prema srednjoj Europi.
Kretschmer je također kazao da EU prometnu infrastrukturu u ovom
dijelu kontinenta promatra regionalno i želi da tri zemlje -
Hrvatska, BiH i SR Jugoslavija - kvalitetno i racionalno
integriraju svoje kapacitete s onim što ima i što treba ostatak
Europe.
Prema najavama iz sjedišta "Željeznica BiH" u Sarajevu, od 10.
lipnja trebali bi krenuti redoviti putnički vlakovi između Zagreba
i Sarajeva.
Putovanje u jednom pravcu trebalo bi trajati oko devet sati a cijene
karata u drugom razredu bit će za oko 20 posto niže od autobusnih.
(Hina) rm nab