ZAGREB, 26. svibnja (Hina) - Carinska uprava Hrvatske poduzima sve raspoložive mjere za ublažavanje gužvi u teretnom prometu, posebno na slovensko-hrvatskoj granici u Bregani, a nakon gužvi prošlog tjedna, situacija je noćas sanirana,
i sada je vrijeme čekanja za carinsku obradu u teretnom prometu oko pola sata, dok u putničkom prometu većih zastoja i čekanja nije niti bilo, izvijestilo je danas prijepodne Ministarstvo financija.
ZAGREB, 26. svibnja (Hina) - Carinska uprava Hrvatske poduzima sve
raspoložive mjere za ublažavanje gužvi u teretnom prometu, posebno
na slovensko-hrvatskoj granici u Bregani, a nakon gužvi prošlog
tjedna, situacija je noćas sanirana, i sada je vrijeme čekanja za
carinsku obradu u teretnom prometu oko pola sata, dok u putničkom
prometu većih zastoja i čekanja nije niti bilo, izvijestilo je
danas prijepodne Ministarstvo financija. #L#
Naglo povećani teretni, ali i putnički promet iz zapadne Europe
prema istoku prouzročio je gužve na zapadnim hrvatskim graničnim
prijelazima, posebno na prijelazu Bregana, koji je i
najopterećeniji. Samo teretni promet (kamini) povećan je u prva
četiri mjeseca ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine
za čak 17 posto.
Sve to potvrđuje normalizaciju političkih uvjeta u regiji koja je
pridonijela povećanom prometu kroz Hrvatsku u smjeru istoka, prema
zemljama jugoistočne Europe kojima su prometnice preko Hrvatske
najbrži i najracionalniji koridor.
To pokazuje kako se Hrvatskoj ne samo vraća količina prometa iz
prijeratnih godina, nego je taj promet sve veći otkako jačaju
gospodarstva ovog dijela Europe, ističe se u priopćenju
Ministarstva financija.
Tako je u posljednjih nekoliko dana promet višestruko povećan - i
zbog normalizacije političke situacije u regiji i zbog činjenice da
je u zapadnoj Europi slavljen blagdan Spasovo, što je prouzročilo i
povećani putnički promet prema jugoistočnoj Europi.
Carinska uprava Hrvatske je u skladu sa svojim mogućnostima
poduzela sve da pojača carinske smjene na tom prijelazu, te u sklopu
svojih mogućnosti, popravi tehničke uvjete carinske obrade
prometa.
Ravnateljica Carinske uprave Hrvatske, mr. Katarina Bakija, ističe
kako vjeruje da će granični prijelaz Bregana, baš kao i granični
prijelaz Bajakovo, uskoro biti prošireni i modernizirani. Te je
projekte, naime, Carinska uprava Hrvatske kandidirala za
financiranje iz CARDS-program pomoći Europske unije, i za to
očekuje najavljenih pet i pol milijuna eura.
Kako bi u međuvremenu smanjila teškoće na tim graničnim
prijelazima, jer carinska služba, prema međunarodnim standardima,
mora obaviti propisanu proceduru pregleda dokumentacije i robe,
hrvatska Carina je već uvela postupak tzv. pojednostavljenog
carinjenja za potvrđeno neprijeporna hrvatska poduzeća. Njime se
omogućuje carinjenje u njihovom prostoru, a na graničnom prijelazu
samo obavljanje evidencije, za kakav se postupak kandidira sve više
hrvatskih tvrtki.
Osim toga, od 1. lipnja ove godine na graničnom prijelazu Bregana,
te na prijelazima Macelj, Goričan i Pasjak počinje funkcionirati
sustav crvenog i zelenog traka za putnički promet, koji putnicima
omogućuje da se unaprijed deklariraju imaju li ili nemaju što za
cariniti.
To, međutim, ne znači, da se oni koji se sami svrstaju u trak "ništa
za carinjenje" neće pregledavati, odnosno pregledavati će se po
uobičajenim uzorcima u carinskoj praksi, kao i na osnovi sumnje
carinskog službenika. No, ističe na kraju priopćenja Ministarstvo
financija, uvođenje razdjelnih traka, prema iskustvima razvijenih
zemalja, u mnogome će ubrzati putnički promet.
(Hina) pp/sp sp