ZAGREB, 17. svibnja (Hina) - Kompanija Ericsson Nikola Tesla prošlu je poslovnu godinu završila s bruto dobiti od 62 milijuna kuna, što je 42 posto manje nego u 1999. godini.
ZAGREB, 17. svibnja (Hina) - Kompanija Ericsson Nikola Tesla prošlu
je poslovnu godinu završila s bruto dobiti od 62 milijuna kuna, što
je 42 posto manje nego u 1999. godini.#L#
Glavni ralozi smanjenju dobiti vezani su uz troškove
reorganizacije (programi zbrinjavanja tehnološkog viška,
zapošljavanje, investiranje u izobrazbu, uređenje radnih
prostora) te ulaganja u izvoznu infrastrukturu, istaknulo je
poslovodstvo te tvrtke na danas održanoj Glavnoj skupštini.
Neto prodaja prošle je godine iznosila 1,04 milijarde kuna, što je
rast od 9,9 posto u odnosu na godinu ranije, a to povećanje
posljedica je prvenstveno povećanog izvoza na rusko tržište. Broj
narudžbi povećao se za 28 posto, što je također rezultat uspješnih
izvoznih aktivnosti.
Struktura ukupne prodaje prema grupi proizvoda pokazuje da je lani
na prvom mjestu bilo područje fiksnih sustava sa 46 posto ukupne
prodaje, dok se na mobilne sustave odnosilo 19 posto ukupne
prodaje.
Hrvatska je, istaknuli su u Ericsson Nikoli Tesli, i dalje bila
tvrtkino najveće tržište, uz udio od prodaje od 33 posto. U odnosu
na 1999. godinu to je smanjenje budući je u 1999. taj udio iznosio 52
posto. Ovaj pad, pojašnjavaju u tvrtki, svakako treba shvatiti kao
signal upozorenja, jer kako ističu, "značajniji uspjeh na domaćem
tržištu preduvjet je uspješnog poslovanja na inozemnim tržištima".
Najznačajniji kupci Ericsson Nikole Tesle lani su bili Hrvatski
Telekom te VIPNet.
Ostalih 67 posto ukupne prodaje ostvareno je na inozemnim
tržištima, uključujući i interno Ericssonovo tržište na kojem je
ostvareno 20 posto ukupne prodaje. Kompanija je najuspješnije
poslovala na tržištu Rusije na kojem je ostvareno 20 posto ukupne
lanjske prodaje, dok je na drugom mjestu Crna Gora sa 14 posto
ukupno realizirane prodaje.
Trend rasta na tvrtkinim izvoznim tržištima, uključujući i
Ericssonovo interno tržište, nastavljen je i u prva četiri
ovogodišnja mjeseca te čini 80 posto ukupne prodaje u spomenutom
razdoblju.
Planovi kompanije za ovu godinu prema najavama Ake Enella
predsjednika tvrtke, usmjereni su na jačanje pozicija na domaćem te
na inozemnim tržištima. Tako primjerice, planiraju povećanje
izvoza za 100 posto, povećanje poslovanja na domaćem tržištu za 20
posto, a cilj im je postati odabrani isporučitelj usluga, rješenja
i proizvoda za novi telekom svijet/mobilni Internet u Hrvatskoj i
na ostalim tržištima na kojima su prisutni.
Na današnjoj je Glavnoj skupštini donešena i odluka da dobit po
dionici iznosi 14 kuna.
(Hina) tp ds