KARLOVAC, 10. svibnja (Hina) - Ukupna vrijednost dosad izvedenih građevinskih radova na dionicama autoceste Karlovac - Vukova Gorica i Kupjak - Vrbovsko, na trasi buduće autoceste od Rijeke do Zagreba, iznosi 1,2 milijarde kuna, rekao
je direktor Autoceste Rijeka-Zagreb d.d. Ivan Prgomet.
KARLOVAC, 10. svibnja (Hina) - Ukupna vrijednost dosad izvedenih
građevinskih radova na dionicama autoceste Karlovac - Vukova
Gorica i Kupjak - Vrbovsko, na trasi buduće autoceste od Rijeke do
Zagreba, iznosi 1,2 milijarde kuna, rekao je direktor Autoceste
Rijeka-Zagreb d.d. Ivan Prgomet.#L#
Kako je tijekom današnjeg obilaska gradilišta dionice Karlovac-
Vukova Gorica najavio ministar javnih radova, obnove i
graditeljstva Radimir Čačić, ta bi se dionica dužine 18,2
kilometra, trebala pustiti u promet do 10. lipnja ove godine,
odnosno uoči početka turističke sezone.
"Pred građevinarima je ogroman zadatak dovršetka te dionice
autoceste, no zadani rokovi su mogući i ostvarivi", istaknuo je
ministar Čačić, upozorivši kako građevinske tvrtke neće moći
raditi samo do 15 sati, odnosno ponašati se kako je za naše
graditeljstvo uobičajeno.
O samim izvođačima radova, kojih je desetak, Čačić je napomenuo
kako su s nekim tvrtkama zadovoljni, jer rade izuzetno kvalitetno i
u roku, čak i kad se od njih zahtijevaju dodatni napori, no ima i
izvođača koji "zakazuju". O kojim je to građevinskim tvrtkama
riječ, ministar nije želio govoriti pred novinarima, dodajući kako
ih neće imenovati ukoliko se sve dovrši u roku, osim što je
napomenuo kako se radi o domaćim izvođačima. Uz svoju ostavku
ukoliko se ta dionica ne završi do početka ovogodišnje turističke
sezone, Čačić je rekao kako ni tvrtke koje 'zakažu' neće više raditi
na objektima autocesta u Hrvatskoj. Prema njegovim riječima, ti
zahvati na izgradnji autoceste su ogromni, jedni od najvećih u
Europi, te ih ne treba podcjenjivati.
Što se tiče izostavljanja nacionalnih povlastica iz natječaja za
građevinske radove, Čačić je na novinarski upit odgovorio kako se
prilikom međunarodnog financiranja izgradnje objekata takve vrste
to i traži. No, smatra kako se domaći građevinari, odnosno domaće
gospodarstvo, ne mora bojati međunarodne konkurencije, jer bi
ponude domaćih graditelja ionako morale biti povoljnije od mogućih
inozemnih. Čačić tako navodi niz prednosti domaćih građevinara, od
radne snage, transport i cijene menagementa, a državi je, uz
najnižu cijenu, također važno da dobije i kvalitetnu izvedbu u
zadanim rokovima.
Direktor Autoceste Rijeka-Zagreb d.d, Ivan Prgomet istaknuo je
zadovoljstvo kako se dovršetak izgradnje dionice Karlovac-Vukova
Gorica očekuje šest mjeseci prije planiranog, dodajući kako je 90
posto od 18,2 kilometra već asfaltirano, dok se, zbog problema s
izvlaštenjem, zemljani radovi izvode u još dvije zone.
Što se pak tiče dionice od Kupjaka do Vrbovskog, dužine oko 20
kilometara, Prgomet je rekao da je 50 posto radova već završeno, a
što se tiče natječaja za radove na toj dionici, pitanje investitora
je jasno. On ističe kako će se ta investicija pokriti povoljnim
kreditom njemačke banke za obnovu, KfW, u iznosu od 190 milijuna
njemačkih maraka, dok se o potrebnih 350 milijuna maraka za
završetak dionice Vukova Gorica - Vrbovsko, prema Prgometovim
riječima, pregovara s Europskom investicijskom bankom, te
Europskom bankom za obnovu i razvitak, no ti ugovori još nisu
potpisani.
Završetak dionice Kupjak - Vrbovsko koja je i najteža dionica
autoceste od Rijeke do Zagreba očekuje se u ljeto 2003. godine, dok
bi se do ljeta 2004. godine trebala izgraditi i posljednja dionica
autoceste od Vrbovskog do Vukove Gorice, dužine oko 23 kilometra, a
time bi se i potpuno autocestom dužine 148 kilometara spojili
Zagreb i Rijeka.
Po sadašnjim razmišljanjima, cestarina bi za prvu skupinu vozila na
cijeloj dužini autoceste od Zagreba do Rijeke iznosila oko 60
kuna.
(Hina) ggr db