ZAGREB, 9. svibnja (Hina) - Hrvatska zrakoplovna kompanija Croatia Airlines zabilježila je tijekom zimskog reda letenja (u razdoblju od studenog prošle godine do kraja ovogodišnjeg ožujka), najmanje kašnjenja na muenchenskom aerodromu
i izbila na prvo mjesto po točnosti između 26 svjetskih prijevoznika koji prometuju u toj njemačkoj zračnoj luci.
ZAGREB, 9. svibnja (Hina) - Hrvatska zrakoplovna kompanija Croatia
Airlines zabilježila je tijekom zimskog reda letenja (u razdoblju
od studenog prošle godine do kraja ovogodišnjeg ožujka), najmanje
kašnjenja na muenchenskom aerodromu i izbila na prvo mjesto po
točnosti između 26 svjetskih prijevoznika koji prometuju u toj
njemačkoj zračnoj luci.#L#
Kako je objavljeno danas iz Croatia Airlinesa, ta je kompanija
istodobno ostvarila i četvrto mjesto po točnosti u zračnoj luci u
Frankfurtu, između 59 zrakoplovnih kompanija.
Prema statistikama Association of European Airlines (AEA) .
udruženja zrakoplovnih prijevoznika koje okuplja 29 najvećih
europskih avio kompanija, Croatia Airlines je u prva tri mjeseca
ove godine, po kriteriju polijetanja, ostvarila 11,8 posto
kašnjenja, što je znatno bolje od ukupnog prosjeka udruženja koji
iznosi 23,9 posto.
U Croatia Airlinesu su zadovoljni tom činjenicom, a posebno ističu
i manji broj kašnjenja njihovih zrakoplova u odnosu na prošlu
godinu, u kojoj je prosjek kašnjenja članica AEA iznosio 25,5
posto, dok je hrvatski prijevoznik zabilježio 24,1 posto kašnjenja
u polijetanjima.
Kao neke od glavnih općenitih razloga kašnjenja zrakoplova, u
Croatia Airlinesu su izdvojili tzv. naslijeđena kašnjenja -
uzrokovana kašnjenjem u dolasku, zatim probleme kontrole leta
odnosno zakrčenih zračnih koridora, vremenskih uvjeta, problema s
održavanjem i kvarovima zrakoplova, prtljagom ali i problemima sa
samim putnicima.
Američki zračni prijevoznici izračunali su kako su kašnjenja
zrakoplova u sjevernoj Americi 1998. godine, imala negativan efekt
na gospodarstvo u ukupnom iznosu od 4,1 milijardu američkih
dolara.
Na upite o problemu s izgubljenom prtljagom, u Croatia Airlinesu
odgovaraju kako zrakoplovni prijevoznici nisu jedini odgovorni za
taj problem, već su to i zračne luke, odnosno službe koje se bave
prijevozom prtljage do zrakoplova. Što se tiče hrvatskih zračnih
luka većih problema s izgubljenom prtljagom zasad nema, kažu u
Croatia Airlinesu. Prtljaga koja se u dolasku u Hrvatsku izgubi,
čim se pronađe i naknadno stigne u Hrvatsku, dostavlja se
vlasnicima na kućne adrese, a oštećeni putnici imaju pravo na
eventualnu nadoknadu štete nastalu gubitkom prtljage.
Prema statističkim podatcima udruženja AEA, na tisuću putnika,
njih 45 prijavi izgubljenu prtljagu, a po tome prednječe aerodromi
u Parizu, Amsterdamu, Bruxellesu, Frankfurtu, te londonski
Heathrow.
(Hina) ggr db