FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DIREKTOR TALIJANSKOG INSTITUTA ISDE O PANEUROPSKIM KORIDORIMA HNA

LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Od triju paneuropskih koridora prema istočnoj Europi, za Italiju je najvažniji peti koridor koji sjever Italije preko Slovenije povezuje s Mađarskom, na drugom je mjestu deseti koridor prema Turskoj, dok je osmi koridor koji bi prometno povezao jadranske luke sa središnjom i istočnom Europom zbog nepostojanja osnovne infrastrukture praktično nerealiziran i nakon dovršenja prvih dvaju pravaca postat će samo dopunskim smjerom bez veće važnosti, ističe u opširnom razgovoru za današnje ljubljansko "Delo" Tito Favaretto, direktor talijanskog instituta ISDE koji se bavi suradnjom Italije sa Europskom unijom i državama srednje i istočne Europe.
LJUBLJANA, 9. svibnja (Hina) - Od triju paneuropskih koridora prema istočnoj Europi, za Italiju je najvažniji peti koridor koji sjever Italije preko Slovenije povezuje s Mađarskom, na drugom je mjestu deseti koridor prema Turskoj, dok je osmi koridor koji bi prometno povezao jadranske luke sa središnjom i istočnom Europom zbog nepostojanja osnovne infrastrukture praktično nerealiziran i nakon dovršenja prvih dvaju pravaca postat će samo dopunskim smjerom bez veće važnosti, ističe u opširnom razgovoru za današnje ljubljansko "Delo" Tito Favaretto, direktor talijanskog instituta ISDE koji se bavi suradnjom Italije sa Europskom unijom i državama srednje i istočne Europe.#L# Takva je strateška politika i nacionalni interes Italije i to se neće mijenjati ni u slučaju da na izborima pobijedi Berlusconijev desni centar, ocijenio je Favaretto. "Za nas je bitna integracija istok-zapad pravcem južno od Alpa. Što se tiče Balkana, Italija ima veliku prednost u odnosu na druge zapadne države. Jadran je moguće koristiti vrlo malo. Ploče, Bar ili Drač u zaleđu uopće nemaju komunikacija. Koridor 8 zapravo ne postoji, ostvareno je vrlo malo. Koridor 10, od Ljubljane do Istanbula, bit će vrlo važan. Ceste su gotovo dovršene, nedostaje samo dionica Ljubljana-Zagreb i nešto malo pred granicom Hrvatske sa SRJ. Nedostaje još samo 150 kilometara, pa će koridor 10 opet postati glavna osovina. Jadran će tada biti samo komplementaran, ali više neće imati bitnu važnost", drži Favaretto. Po njegovim je riječima, Italija zainteresirana za povezivanje Trsta i Rijeke, ali samo zbog povezivanja s Dalmacijom, a ne prema Sjeveru. "Skoro posvuda imamo zajedničke interese sa Slovenijom, ponegdje malo u suprotnosti s interesima Hrvatske. Problem je veza Trst- Rijeka. Hrvatska želi vezu preko Rupa, što Slovenija ne želi jer 60 posto pravca ide kroz Sloveniju. Ako se napravi cesta preko Buzeta, išla bi 80 posto kroz Hrvatsku i spajala se s Črnim Kalom u Sloveniji. Cesta Rijeka-Trst bila bi važna za Gorski Kotar. Amerikanci rade cestu istočno od Rijeke do Splita. To bi trebalo otvoriti turističke puteve, a bilo bi dobro i za njih i za nas. Imali bismo pristup do Splita. U Hrvatskoj mnogo investiramo. Kupili smo banke, stvari idu dobro", rekao je, među inim, u razgovoru za "Delo" Tito Favaretto. (Hina) fl ii

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙